האם העיר ערד תיקלוט את גל העלייה הקרב ובא?

"העיר רואה בעולים מנוע צמיחה"

בעיר ערד יותר משליש התושבים עלו לארץ בעשרים השנים האחרונות, ובה בחרה וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לערוך את הסיור הראשון מהקמתה בכנסת הנוכחית.

יו"ר הוועדה, דוד ביטן (הליכוד) הדגיש בסיור, כי צריך להתכונן לגל העלייה הצפוי, בעיקר בשנת 2022, ע"י הכנת ותיאום משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות והסוכנות.

ביטן הדגיש כי לא ייתכן שיועבר עודף תקציב הקליטה לשנת 2020 מהאוצר למשימות אחרות, כיוון שצפוי גל עליה – ויש להתכונן אליו, גם תקציבית.

לפי שרת הקליטה, פנינה תמנו-שטה "בצד משבר הקורונה יש לנו כעת הזדמנות לתנופה בעליה, והדבר תלוי בהיערכות שלנו, של הסוכנות ושל הרשויות. בין עידוד עליה לקליטת עולים, אעדיף תקציב לקליטה לאלו שכבר כאן. יש לתת לעולים את האפשרויות להיקלט בכל הערים, אך אעניק עדיפות לקליטת עולים בערי הפריפריה".

לדברי ראש העיר, ניסים בן חמו, הדגש בעיר ניתן לתעסוקה, עצמאות כלכלית, צמיחה דמוגרפית, תיירות, חינוך מיטבי ומגוון ואפשרויות דיור. "העיר רואה בעולים מנוע צמיחה, ואנו מתעקשים על שילוב מלא של העולים, עם אירועים המיועדים לכולם – כדי ליצור את ההכרות ההדדית".

בערד מתגוררים כיום 10,592 עולים, כ-36% מהאוכלוסייה, בעירייה פועלת מחלקת קליטה המלווה את העולים, פועלת לשיפור חייהם וקליטתם בתעסוקה, מופעל מרכז מידע לעולה, ולאחרונה אף זכתה העירייה באות הצטיינות מההסתדרות הציונית ומרכז השלטון המקומי על פעילותה בתחום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *