האם ילדי החלק'ה יורשו לעלות לציון הרשב"י בל"ג בעומר?

"ישנם ילדים רבים הקרויים 'שמעון' ע"ש התנא הק' והוריהם נדרו והתחייבו להגיע לצדיק עם הילד"

לאור החלטת הממשלה שהשנה לא תתבצע ההילולה בל"ג בעומר בציון הרשב"י כמדי שנה אלא במסגרת מאוד מצומצמת ע"י אדמורים ח"כ אבוטבול מגיש הצעה משלו עבור ילדי החלק'ה:

״מנהג החאלקה אצל אדוננו רבי שמעון בר יוחאי זיע"א בלג' בעומר יסודתו בהררי קודש ע"י האר"י הקדוש. ההורים ממתינים 3 שנים לספר את מחלפות שער ראשם של תינוקות של בית רבן אצל התנא הק' בדחילו ורחימו. על כולנה ישנם ילדים רבים הקרויים 'שמעון' ע"ש התנא הק' והוריהם נדרו והתחייבו להגיע לצדיק עם הילד שנולד בזכות התפילות לטקס החלאקה.

לצערנו השנה בצל מגפת הקורונה אושרה כניסה רק לכמות מוגבלת של רבנים לעלות להדלקה להר עם עד 10 משתתפים, ומן הראוי לתת את הדעת גם לילדים צדיקים אלו.

הצעת פתרון: לערוך מראש רישום לילדי החלאקה והוריהם בלבד, ויחלקו את בואם של הילדים לפי שעות סביב השעון ובתיאום מראש על כמות שתאושר בכל שעה ע"י המשטרה והגורמים להגיע למרגלות ההר ולסביבתו, – ישנם חניונים רבים בסביבה שמוכשרים ומיועדים כל שנה להילולא שלא יהיו בשימוש השנה ואפשר לעשות בחניון עמדות חלאקה עם מחיצות עד 19 איש כמו בכותל המערבי, ובכך לתת את האפשרות לעשות חלאקה סמוך ונראה לציון התנא האלוקי במירון ולא יבוטל מנהג קדוש זה״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *