האם מותר לשבור אייפון במקום כוס של חופה? תשובת חבר המועצת

הרב זילברשטיין השיב לו: "שנהוג לשבור כוס ולא אייפון… אבל הוא התעקש ואמר, שבשבילו לזרוק את האייפון זו הקרבה גדולה מאוד, ולכן הוא רוצה לעשות זאת. ומה הייתה תשובת הרב?

אחד מראשי המדרשות לצעירים של 'לב לאחים' שיגר אל המרא דאתרא של רמת אלחנן הגאון הרב יצחק זילברשטיין את השאלה הבאה: "יש בחור שנמצא כבר 4 שנים במדרשיה, והתחזק מאוד, ובע"ה בעוד כמעט חודשיים הוא עומד להתחתן להקים בית בישראל, עם בעלת-תשובה ממדרשיה במרכז הארץ.

הבחור לומד במדרשיה, ביקשתי ממנו לעשות חיזוק משמעותי לקראת החתונה. הוא שאל אותי במה להתחזק, והשבתי לו שיזרוק את האייפון שלו. לשמחתו הגדולה, הבחור הסכים, אבל בתנאי אחד… מה הוא התנאי? – שכאשר יאמרו מתחת לחופתו את הפסוק 'אם אשכחך ירושלים וכו', אזי במקום לשבור את הכוס, הוא יוציא לעיני כל האורחים והחברים את …האייפון ו ישבור אותו על ולטעמו תצמח מכך התעוררות גדולה בקרב האורחים, וגם אחרים יעשו כמותו.

בביטאון "קול ברמה" שמפרסם את הסיפור פורסם כי הרב זילברשטיין השיב לו "שנהוג לשבור כוס ולא אייפון… אבל הוא התעקש ואמר, שבשבילו לזרוק את האייפון זו הקרבה גדולה מאוד, ולכן הוא רוצה לעשות זאת. כיון שהדבר ימנע ממנו לחזור אל המכשיר… שהרי אם כולם יודעים שהוא שבר את המכשיר, כיצד יעז אי- פעם לשוב אליו? השאלה היתה, האם
הבחור באמת יכול לשבור את מכשיר האייפון במקום הכוס תחת החופה?

הגר"י זילברשטיין השיב בזו הלשון:"שיגידו לבחור שישבור תחת החופה גם את הכוס, וגם את האייפון, אבל ברור שאי אפשר לחרוג ממנהג-ישראל".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. משובשים

    …זה לא מוסיף כבוד לרב זילברשטין..דיי עם השאלות ההזויות האלה..כל שטות נהפכת להלכה..ואת ההלכות..מוחקים..זה דור של שגעונות..כמו שבבני ברק..מחמירים מתחת לאדמה בשמיטה שהיא רק מדרבנן לרוב הפוסקים היום..אבל בכבוד חכמים….שזה הדבר הכי חמור…זה נמחק מהשלחן ערוך של הבני ברקים…

    חצקל |
    הגב