האם משטח שנגע בו חולה קורונה עלול להדביק?

כל השאלות והתשובות העדכניות ביותר בנושא הקורונה

כיצד נדבקים?
הנגיף מופרש מדרכי הנשימה של אדם חולה בעיקר בעת עיטוש או שיעול. הטיפות הניתזות יכולות להישאף על ידי אנשים אחרים או לנחות על משטחים. אם נוגעים במשטחים הנגועים ולאחר מכן נוגעים בפה, באף או בעיניים, יש סכנת הדבקה.

האם משטח שנגע בו חולה קורונה עלול להדביק?
וירוס הקורונה נמצא עדיין על משטחים בתאים בספינת התענוגות דיאמונד פרינסס – "ספינת הקורונה"- 17 יום לאחר שהנוסעים פונו ממנה. החוקרים טרם קבעו אם אפשר להידבק משרידי הווירוס שנותר על המשטחים.

מה בנוגע לנשים בהריון?
לא ידוע שהריון מהווה גורם סיכון למחלת קורונה קשה יותר. ובכל זאת, מכיוון שבמחלות אחרות, כמו שפעת, הריון כן בעייתי, ההמלצה היא לנהוג ביתר זהירות בהריון.

מה הסיכון שילדים יחלו בקורונה?
מהידוע בעולם, ילדים אינם מפתחים מחלה או שהם מפתחים מחלה קלה בלבד.

מהם תסמיני המחלה?
תקופת הדגירה (מחשיפה ועד להופעת תסמינים קליניים) הממוצעת היא 6 ימים, עם טווח של 2 עד 11 ימים.
התסמינים השכיחים של מחלה ב- 2019-nCov כוללים:
חום
שיעול
קוצר נשימה
כאב שרירים

האם קיים טיפול לקורונה?
במקרים של מחלה קלה לא נדרש טיפול. חולים יכולים לשהות בביתם תחת מעקב ובקרה של רשויות משרד הבריאות. ניתן להשתמש בתרופות להקלה על תסמינים של חום וכאב שרירים.
חולים המפתחים סיבוכים קשים של מחלה, דלקת ריאות, מצוקה נשימתית, או פגיעה בשריר הלב, יטופלו במסגרת בתי החולים. הטיפול הוא תומך וכולל מתן חמצן, עירוי נוזלים, אנטיביוטיקה כאשר עולה חשד לזיהום חיידקי, ובמידת הצורך הנשמה מכאנית.

האם ומתי רצוי או כדאי לעטות מסכת פה-אף?
היעילות של מסכה לצורך הגנה בפני הדבקות בנגיף קורונה החדש הינה מוגבלת, בשימוש ממושך היא מתבלה או נרטבת.
אין כל המלצה לעטות מסכה באופן שגרתי על מנת להתגונן ממחלות של מערכת הנשימה כולל זו הנגרמת על ידי נגיף קורונה החדש, אלא רק אם ניתנת המלצה ספציפית מאיש צוות רפואי.

אם כדאי להיזהר בכל הנוגע למזון?
על פי המידע הקיים כיום, לא דווח על העברת נגיפי קורונה באמצעות אריזות מזון או מזון.
עם זאת, חשוב תמיד להקפיד על נהלי היגיינה בעת הטיפול או בהכנת המזון: שטיפת ידיים ומשטחים לעיתים קרובות, הפרדה בין בשר נא ומאכלים אחרים בישול מלא וקירור מזון מידי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *