האם נגיף הקורונה הוא חומר ביולוגי?

האם וירוס הקורונה מקורו הוא מחומר ביולוגי שזלג ממעבדה צבאית לפיתוח חומרים מסוכנים בסין? תלוי את מי שואלים

האם וירוס הקורונה מקורו הוא מחומר ביולוגי שזלג ממעבדה צבאית לפיתוח חומרים מסוכנים בסין? שמועת כאלו אחרות נפוצו בחרבי העולם, והיום היא זוכה לאישוש מחברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס ממר"צ – גשר העבודה שטוענת כי מדובר בדליפה ביולוגית. בראיון לגלי צה"ל טענה חברת הכנסת שמתכוונת להיות שר הבריאות הבאה של מדינת ישראל "בואו לא נהיה תמימים – אנחנו יודעים שנגיף הקורונה התפרץ כי הוא נוצר כלוחמה ביולוגית", אמרה.

ואילו כתב חדשות 13 נדב אייל, שחיבר ספר על הגלובליזציה הפריך את המיתוס וטען כי זה לא סביר, "בגלל שזה חוזר על עצמו שוב ושוב – הנה מה שאני יודע על תיאוריית "הוירוס ברח ממעבדה"., כתב אייל, "חוקרים (לא סיניים) שהביטו במבנה הוירוס חושבים שזה בלתי סביר. מה כן? סין אכן חידדה נהלי ביטחון במעבדות מחקר כאלה בעקבות תחילת ההתפרצות וזה הניע את התיאוריות הללו מאוד".

אייל ממשיך ומסביר:"האם זה ייתכן? מומחים חושבים שלא, ושהרבה יותר סביר, וגם לאור מבנה הוירוס וההיסטוריה של קורונה, שמדובר בעניין שיצא מהשוק המקומי.

"בכל אופן", טוען נדב אייל, "מומחים שוללים לגמרי את תיאוריית הנשק הביולוגי. וירוסים כאלה הם לא נשק ביולוגי אפקטיבי, וספק אם היו משקיעים בכך מאמצי מחקר".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סביר יותר שזה ביולוגי

    ב2018 שודרה סידרה קוריאנית וירוס מאחורי ששם מדברים על זה שפיתחו כלוחמה ביולוגית את נגיף הקורונה אשר פוגע ישירות בריאות ואין לו תרופה
    להזכיר שזה שודר ב2018 לפני שנתיים

    רועי חכים |
    הגב