הבלוק החדש: 'כחול לבן' מינו שני ח"כ מהמשותפת לראשות ועדות בכנסת

הוועדה המסדרת בחרה הבוקר את שני ראשי הוועדות המיוחדות: רווחה ועבודה והוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. בראש הוועדה 'רווחה ועבודה' תעמוד ח"כ עאידה תומא סלימאן ובראש הוועדה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית יעבוד ח"כ מנסור עבאס. שניהם מסיעת הרשימה המשותפת

בתום דיוני המליאה היום, יתכנסו שתי הוועדות כל אחת בנפרד, על-מנת לאשר את הבחירה בשני יושבי הראש החדשים. הוועדה בחרה את שני יושבי הראש ברוב של 9 בעד ואפס מתנגדים, מתוך חברי הכנסת שהשתתפו בישיבה, חברי כנסת מהסיעות: כחול-לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה גשר-מר"צ.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן פתח את הישיבה באומרו, כי הוא "מקווה ששתי הוועדות יתמקדו בעיקר במשברים הגדולים שפוקדים אותנו. מחד, ועדת הרווחה והעבודה בטיפול בהשלכות המשבר המתגלגל הנוכחי, שבעקבותיו האזרחים זקוקים לסיוע רב. מאידך, הוועדה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, שתטפל גם היא במשבר גדול שמאיים על המגזר הערבי אך גם על החברה כולה. אני שמח שהקמנו את שתי הוועדות האלה".

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, שנבחרה כאמור לעמוד בראש ועדת רווחה ועבודה, אמרה: "המעשה שנעשה כאן היום הוא איתות חשוב מאוד לקראת שינוי. אחרי תקופה ארוכה של שיסוי והסתה כנגד החברה הערבית ע"י ראש הממשלה". בהתייחסה לתפקיד אליו נבחרה אמרה: "אני מכירה בנטל האחריות שמוטל עלי בימים האלה ורואה בכך הזדמנות. אני מודעת לכך שמדובר בוועדה זמנית, אך אנצל כל רגע על-מנת לשרת את כל האזרחים וכל המוחלשים בחברה. כולם יודעים שאני קומוניסטית וזה מה שינחה אותי".

ח"כ מנסור עבאס גם הוא מהרשימה המשותפת, שנבחר לעמוד בראש הוועדה למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית, ציין כי "הוועדה תתעסק בערך העליון של חיי אדם. אני מתחייב כחבר כנסת לשרת את כל החברה. הקמת הוועדה היא הישג חשוב לחברה הערבית אך גם עבור החברה הישראלית כולה. אני מתחייב לפעול בכל הכוח לא רק למיגור האלימות, אלא גם על-מנת לקדם את הסובלנות במגזר הערבי ובחברה הישראלית כולה".

ח"כ אחמד טיבי אמר "הקמת שתי הוועדות זהו הישג חסר תקדים לרשימה המשותפת וזהו רגע חשוב מאוד לחברה הערבית, למיגור הפשיעה בה. בנוסף, לראשונה, יש לנו שלושה חברים בוועדת הכספים וגם זה מצטרף להישג של הרשימה המשותפת. אין לי ספק שחברי הכנסת תומא סלימאן ועבאס יעשו את המיטב. ח"כ תומא סלימאן כבר עמדה בראש ועדה לקידום מעמד האישה וטיפלה בכל הנושאים האזרחיים בניגוד להשמצות מבלפור וח"כ עבאס, יעשה הכל למיצוי הכלים שיעמדו לרשותו מול כל רשויות המדינה לטובת מיגור האלימות בחברה הערבית זו הצלחה של הכנסת כולה ושל החברה הישראלית כולה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *