הדמוקרטים בארה"ב מרחמים על סולימאני – ד"ר דרור מנור

סולימאני גרם לקטל המוני של מוסלמים, הן סונים והן שיעים, באמצעות המיליציות השיעיות שלו, בעיקר בסוריה ובתימן. פעילותו הטרוריסטית הייתה לא פחות חמורה מפעילותם של אבו בכר אל-בגדדי ואוסאמה בן-לאדן. אולם הדמוקרטים האמריקנים מגנים על סולימאני כאילו היה בן-בריתם הנאמן. חברת הקונגרס אילהאן עומר אף העזה לומר כי המפלגה הדמוקרטית מזועזעת מכך שהנשיא טראמפ רצח "פקיד רשמי של מדינה זרה"

אין ספק כי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, היה טרוריסט ממדרגה ראשונה שעשה מעשים איומים במהלך הקריירה שלו, אבל מסתבר שלדמוקרטים בארה"ב שגינו את הנשיא דונלד טראמפ על החיסול זה לא מספיק. עצם העניין שהדמוקרטים מרחמים על טרוריסט נוראי כמו סולימאני ומגנים אל חיסולו זה דבר פסול ובלתי מוסרי.

סולימאני גרם לקטל המוני של מוסלמים, הן סונים והן שיעים, באמצעות המיליציות השיעיות שלו, בעיקר בסוריה ובתימן. פעילותו הטרוריסטית הייתה לא פחות חמורה מפעילותם של אבו בכר אל-בגדדי ואוסאמה בן-לאדן. אולם הדמוקרטים האמריקנים מגנים על סולימאני כאילו היה בן-בריתם הנאמן. חברת הקונגרס אילהאן עומר אף העזה לומר כי המפלגה הדמוקרטית מזועזעת מכך שהנשיא טראמפ רצח "פקיד רשמי של מדינה זרה".

מה שחמור הוא שהמגמה החמורה שאותה מובילה חברת הקונגרס עומר רק הולכת ומתפשטת בקרב הדמוקרטים בארה"ב. בלתי מתקבל על הדעת שמועמדי המפלגה הדמוקרטית מעיזים לגנות את נשיא ארה"ב על כך שהגיב ושהביא לחיסולו של סולימאני. למרות שידוע כי איראן תקפה יעדים בסעודיה ובמפרץ הפרסי, ואפילו בסיסים אמריקאים בעיראק, כולל ניסיון השתלטות על השגרירות האמריקאית בבגדד, הדמוקרטים עדיין מתעקשים וטוענים בכל תוקף כי ארה"ב הייתה צריכה להגיב באיפוק. זאת אפילו מבלי שהם מביאים בחשבון את הקטל הנוראי של סולימאני ברחבי המזרח התיכון.

למרות מחאתה של המפלגה הדמוקרטית, ברור לכל כי אם ארה"ב הייתה ממשיכה להתעלם מהפעילות האיראנית הרצחנית ולא הייתה מחסלת את סולימאני, הדבר היה רק מגביר עוד יותר את הרשעות והרצחנות של משמרות המהפכה האיראניים הפועלים ללא לאות ברחבי המזרח התיכון: מהחיזבאללה בלבנון ועד החות'ים בתימן. אין ספק כי המערב בראשות ארה"ב צריך לפעול ללא לאות כדי לרסן את האימפריאליזם האיראני האכזרי. עצם העובדה כי קיימת התנגדות עזה מצד גורמים מסוימים באירופה ובצפון אמריקה לפעול נגד ציר הרשע היא חמורה מאוד כיוון שהיא מחבלת למעשה במאבק המורכב והקשה נגדו. צריך רק לקוות כי במפלגה הדמוקרטית יתפכחו במהרה ויתמכו במאבקה של ארה"ב נגד הטרור הרצחני והאכזרי במקום להתנגד לו.

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *