הדתה? שר החינוך החדש בהחלטה חדשה שצפויה לעורר מחלוקת

לרגל יום ירושלים: שר החינוך, יואב גלנט, יביא לאישור הממשלה כי כל תלמיד בישראל יבקר בעיר ירושלים שלוש פעמים לפחות במהלך שנות לימודיו במערכת החינוך

שר החינוך, אלוף במיל׳, יואב גלנט, יביא לאישור הממשלה הצעה לעגן בהחלטת ממשלה את נוהל ביקורי תלמידי ישראל בירושלים. כיום, נוהל זה, הקובע כי תלמידי ישראל יבקרו בעיר בכיתה ה׳, ז׳ ו-י׳, מעוגן בחוזר מנכ״ל משרד החינוך ולמעשה כל שר או מנכ״ל יכול לבטל אותו. כעת, מבקש השר לעגן מדיניות זו בהחלטת ממשלה אשר רק החלטת ממשלה אחרת יכולה לבטלה.

שר החינוך, אלוף במיל', יואב גלנט: "סיפורה של ירושלים הוא סיפור המבטא את עוצמת העם היהודי, אשר לאחר אלפיים שנות גלות, מאבקים ומלחמות הצליח לשוב לארץ ישראל, להקים לו בית לאומי, לבנות לו כוח מגן – צה"ל, ולשוב אל בירתו הנצחית – ירושלים המאוחדת. זהו סיפור של ניצחון ושל תקווה ועל כל ילד וילדה בישראל להכיר את משמעותה, ייחודיותה וחשיבותה של ירושלים".

השר גלנט ציין כי לכל אורך שנותיו כמפקד בצה"ל דאג שכל חייליו יבקרו בעיר וילמדו על מורשתה ומרכזיותה. השר גלנט: "האמונה בצדקת הדרך נובעת מההיכרות עם הסיפור היסטורי שלנו כעם, ובמרכזו, הכמיהה והכיסופים לירושלים לאורך הדורות. לראשונה מזה אלפיים שנה מימשנו את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, במולדתנו החופשית והעצמאית, ובירתה ירושלים. עם שלא יכיר את עברו ומורשתו, לא יוכל להבטיח את עתידו. חיוני היום לחנך את דור העתיד על ערכים אלו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *