ההורים מזועזעים: "דורשים מהפכה בחינוך לגיל הרך"

הערב, הורים יפגינו ברחבי הארץ בדרישה להעביר את הפיקוח על הפעוטונים למשרד החינוך ולהחמיר את הענישה על הגננות המתעללות. חובה "שמשרד החינוך יהיה הגורם המפקח והמוביל את הקו בכל מוסדות החינוך בישראל מגיל לידה". הורים רוצים לשלוח את הילדים למעון ולהיות רגועים שהילד או הילדה בידיים טובות

ברחבי הארץ יתקיימו הערב (א') הפגנות של הורים תחת הכותרת "דורשים מהפכה בחינוך לגיל הרך". אחד השינויים המרכזיים שדורשים ההורים הוא העברת הפיקוח על החינוך לגיל הרך ממשרד העבודה והרווחה למשרד החינוך.

ההפגנות המרכזיות יתקיימו הערב ב-19:00 מול קריית הממשלה בתל אביב ובגן האם בחיפה, והפגנות נוספות יתקיימו בערים נוספות ברחבי הארץ.

בשעות היום כבר נראו ברשתות החברתיות נשים שקיבלו החלטה ללכת להפגנה כדי לנסות לשנות את האחריות של משרד החינוך על פעוטות וילדים קטנים. אי אפשר לראות את הסרטונים ברשתות החברתיות ולדעת שאתה כהורה שולח את הילד הקטן שלך שהוא חסר יכולת להגן על עצמו. ואתה מוצא סרטון כזה קשה ברשת שמכניס אותך כהורה לחרדות.

לטענת ההורים וגורמי מקצוע נוספים, העברת האחריות למשרד החינוך על המעונות תביא להסדרת תהליך ההכשרה של הגננות והסייעות בפעוטונים, להגברת הפיקוח על הנעשה בהם ולהורדת תשלומי ההורים עבורם. במשרד החינוך דווקא רוצים לקבל את האחריות על המעונות, אך לא יסכימו לכך ללא תוספת משמעותית בתקציבים.

מור דקל, ממארגני המחאה, אומרת ל-ynet: "כל המקרים שהתפרסמו בזמן האחרון עושים את החרדה עוד יותר חונקת בגרון, ואני היום לא יודעת מה אני אעשה. במצב של היום אני לא הולכת להכניס את הילדה שלי לגן עוד חודש. זה לא יקרה".

ההורים דורשים שהממשלה תיקח אחריות על הגיל הרך – מלידה ועד לגיל 6, הכנסת תנאי סף של השכלה רלוונטית משמעותית לכל מי שרוצה לטפל בילדים, הגדרת המטפלות והסייעות כנשות צוות חינוך ולא כתפקיד מנהלי, מתן שכר ראוי למטפלות, שינוי התקינה ביחס בין ילדים ואיש צוות חינוך, חקיקת תקנות באופן דחוף לחוק הפיקוח וכן אכיפה והחמרת הענישה למתעללות.

יו"ר ההסתדרות יפה בן דוד אמרה כי "בתיאום עם שר העבודה והרווחה, חיים כץ, אני קוראת לראש הממשלה להתעורר רגע לפני שיהיה מאוחר ולהעביר את הסמכות והאחריות לנושא הפיקוח והפדגוגיה בגיל הרך לידי משרד החינוך. משרד הרווחה ימשיך לבנות את המעונות, אך משרד החינוך יהיה הגורם המפקח והמוביל את הקו בכל מוסדות החינוך בישראל מגיל לידה".

בן דוד הוסיפה כי "מדינת ישראל לא יכולה לחסוך על גבם של הילדים הרכים שלנו, וצריכה לדאוג שכל מוסדות החינוך בגיל הרך יופעלו במוסדות מפוקחים, על ידי גננות מוסמכות, שהוכשרו במשך 4 שנים ומחזיקות בתעודת הוראה לגיל הרך וכמובן בפיקוח מרכזי של משרד החינוך, כפי שמתקיים היום מגיל 3. ברגע שהכנסת תשוב לתפקוד רגיל נמשיך לקדם הצעת חוק שתגדיר כי כל מי שתכנה עצמה גננת ולא הוכשרה לכך כנדרש בחוק תואשם כמתחזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *