ההחלטה האחרונה של ליצמן במשרד הבריאות

הוארכו ב 3 חודשים תוקף שירותים רפואיים שהופסקו בשל הקורונה לאזרחים שעברו את גיל הזכאות בחודשים אלו, בין היתר הוארכה רפורמת טיפולי השיניים ב3 חודשים לאלו שהגיעו לגיל 18 בתקופת הקורונה ולא יכלו לקבל טיפול

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן חתם היום (ה') על צו להארכת מועד זכאות של שלושה חודשים לקבלת שירותים רפואיים, שהופסקו בשל משבר הקורונה, למבוטחים שעברו את גיל הזכאות במהלך התקופה בה הוגבלה הפעילות הרפואית בשל המשבר.

על פי ההחלטה כל זכאות לקבלת שירות רפואי בתחומים המפורטים, שתוקפה פקע בשל גילו של המבוטח בין התאריכים 19 במרץ 2020 כ"ג אדר תש"פ, עד יום פרסום הצו 14 במאי 2020 כ' אייר תש"פ, תיחשב כאילו הוארכה בשלושה חודשים ממועד פקיעתה.

על שירותי הרפואה נמנים: טיפולי שיניים (לרבות טיפול דנטלי), טיפולים ואבחונים בתחום התפתחות הילד, טיפולי פוריות, מכשירי שיקום וניידות, מכשירי שמיעה, משקפיים טלסקופיים ומיקרוסקופיים, בדיקות סקר, כולל בדיקות לגילוי מוקדם לסרטן, ומכשיר לקריאה רצופה של סוכר.

כידוע, הורה משרד הבריאות על צמצום שירותים אלקטיביים בבתי חולים, ועל איסור במתן שירותים אלו בקהילה, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה החדש, וזאת על מנת למנוע התפשטות של הנגיף בישראל. בעקבות כך, היו אזרחים שעברו את הגיל המסוים במהלך תקופה זו ובכך איבדו את הזכאות לקבלת שירותי רפואה שונים. לפיכך החליט שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, כי תקופת הזכאות תוארך לאותם שירותים התלויים בגיל המבוטח, בשל חוסר יכולת חוקית לקבל שירותים אלה במועדם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *