ההסתדרות נגד הנהלת רשת הדיור המוגן "עד 120" שמונע מהעובדים להצטרף

ההסתדרות הגישה צו מניעה דחוף כנגד הנהלת רשת הדיור המוגן "עד 120", שיורה לה לחדול בהקדם מהתנהלותה הקיצונית והחמורה כנגד התארגנות עובדיה בהסתדרות וכן יחייב אותה בתשלום פיצויים בגובה 1.78 מיליון שקל.

300 עובדי "עד 120" התאגדו בהסתדרות לפני כ-20 יום, ועד עתה למעלה ממחצית מהם חתמו על טפסי ההצטרפות. בהתארגנות לוקחים חלק עובדי הרשת המועסקים בין היתר בתפקידי סיעוד, מרפאה, תחזוקה ומטה, והם מבקשים להסדיר בהסכם קיבוצי ראשון את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. ל"עד 120", הממתגת עצמה כרשת יוקרתית לדיור מוגן, סניפים ברמת החייל בתל-אביב, בהוד השרון ובראשון לציון.

מיד לאחר שנשלחה מטעם ההסתדרות הודעת יציגות להנהלת החברה, ובראשה המנכ"ל אבי קלפה, החלו אנשיה לנקוט בפעולות חריגות ובלתי חוקיות בניסיון חמור ובוטה לסכל את ההתארגנות. למרות שלמעלה משליש מהעובדים התאגדו בהסתדרות, מסרבת החברה להכיר ביציגות ולנהל מו"מ עם נציגות העובדים. אם לא די בכך איימה הנהלת הרשת על מוביל ההתארגנות באמצעות זימונו לשימוע לפני פיטורים, עודדה מנהלים לפנות לעובדים בעניין בהתארגנות באופן מנוגד לדין ומנעה את הגעתם של נציגי ההסתדרות אל העובדים במטרה לעכב את התחזקות ההתארגנות.

המעשה החמור ביותר שנקטה בו הנהלת "עד 120", על פי כתב התביעה, הוא חבלה מכוונת בטפסי ההצטרפות של עובדים. על פי ראיות שהוגשו על ידי ההסתדרות לבית הדין, מחקו אנשי "עד 120" חתימות של עובדים מטפסי ההצטרפות, מהלך שאיפשר לחברה לטעון כי ההסתדרות הגישה טפסים ללא חתימות ולכן היא אינה הארגון היציג. בנוסף הנחתה הנהלת "עד 120" עובדים לשלוח טפסי ביטול חברות ואף דאגה לצייד אותם בכתובת הדוא"ל אליה יש לשלוח את הטפסים. כל אלו ועוד, הם מעשים חמורים ביותר, אסורים על פי דין, המגלמים התערבות בוטה ומסוכנת מצד המעסיק בזכותם הלגיטימית, הבסיסית והיסודית של העובדים להתאגד.

בבקשה שהגישה ההסתדרות לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב באמצעות עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, נתבקש בית הדין לקבוע כי מעשיה של הנהלת "עד 120" מהווים פגיעה בזכות ההתארגנות, לקבוע כי ההסתדרות הינה ארגון העובדים היציג וכן להורות על החברה לשבת למו"מ ענייני ובתום לב לשם הסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי. בנוסף לכך, נוכח ההפרות החמורות שנקטה ההנהלה בנוגע לזכות ההתארגנות של עובדיה, ביקשה ההסתדרות לחייב את "עד 120" בפיצויים כוללים בסך של 1,787,616 שקל.

במקביל להגשת הבקשה לבית הדין, ערכו הבוקר חברי ועד עובדי "עד 120" משמרת מחאה בשעת בוקר מוקדמת מול ביתו של מנכ"ל החברה אבי קלפה בגבעת שמואל. העובדים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "עד 120 – הבית שלנו", "התאגדות זו זכות דמוקרטית" ו"עובדי 120 לא שקופים", ודרשו מקלפה לחדול מהתנהלותו הפוגענית כלפיהם ולהכיר בהתאגדותם בהסתדרות. אל העובדים הצטרפו לאות סולידריות ראשי וחברי ועדים ממקומות עבודה נוספים המאוגדים בהסתדרות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *