ההקלטה של מנדלבליט: הפצצה של איילה חסון מסעירה את הרשת

העיתונאית איילה חסון הטילה פצצה במהלך תכנית אקטואליה בערוץ 13 בה חשפה על הדיל המסריח שרקח היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט עם הרמטכ"ל

העיתונאית איילה חסון הטילה פצצה במהלך תכנית אקטואליה בערוץ 13 בה חשפה על הדיל המסריח שרקח היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט עם הרמטכ"ל. "אני אולי עוברת על החוק אבל… מנדלבליט הודה בשיחה מוקלטת בתקופתו כפצ"ר לאשכנזי: "אסגור לך את העניין" .

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "במענה לפניות ובעקבות פרסומים שונים, הרינו להבהיר: השיחה בין אשכנזי למנדלבליט שאליה התייחסו הפרסומים בערוץ 13, היתה אחת ממספר שיחות שעליהן נחקר מנדלבליט בשעתו.

מהלך חקירתו של מנדלבליט, בזמן השמעת השיחה, התברר לראשונה כי ההקלטה נעשתה על אף שאשכנזי הורה למזכירתו להפסיק את ההקלטה האוטומטית, הוראה שהפכה את השיחה להאזנת סתר, ומשכך הורתה הפרקליטה המלווה שלא לעשות שימוש בהקלטה זו מאותו רגע ואילך, ולשים את ההקלטה והתמליל במעטפה סגורה, בהתאם לחוק האזנת סתר.

בניגוד לפרסומים שונים, כל הנוגעים בדבר סברו בשעתו כי אין אפשרות משפטית לפנות לביהמ"ש על מנת לעשות שימוש בשיחה במסגרת החקירה, מאחר שזו אפשרות שקיימת רק לגבי עבירות מסוג פשע חמור. החקירה לא עסקה בעבירות מסוג זה.

הפרסומים במהלך סוף השבוע האחרון הם מעוותים ואינם משקפים את התוכן ואת הדברים כהווייתם. מכל מקום, אנו שבים ומבהירים כי פרסום תכנים כאלה ואחרים מתוך האזנת סתר הוא עבירה פלילית.

העיתונאי עמית סגל כתב בתגובה: "סיפור מצוין של איילה חסון. שתיקת הפולואפים בתקשורת הממוסדת מוכרת היטב, כמו הסטת העיסוק – כולל בערוץ 13 – מתוכן הסיפור לשאלות צדדיות על המקור, היבטים משפטיים הנוגעים להקלטה, גידופים ברשתות ועוד תירוצים כיד הדמיון הטובה, הכל במטרה לא לעסוק בתוכן".

השרה מירי רגב כתבה בתגובה: "החשיפה האמיצה של איילה חסון מאמש מלמדת עד כמה חמור מצבה של מערכת אכיפת החוק בישראל. הגיעה העת לפתוח מחדש את פרשת הרפז ולמצות את החקירה עד תום. הגיע הזמן לנער את מערכות אכיפת החוק, הגיע הזמן שמערכות אכיפת החוק יבינו שהן לא מעל החוק."

איילה חסון מפרסמת בתגובה: ‏"לא ייאמן! יש מכתב מהעוזרת של מנדלבליט שסותר את תגובת משרד המשפטים מהערב, מתברר שחוק האזנות הסתר, סעיף 2ב' מתיר לפרקליט מדינה להכשיר האזנת סתר שיש בה עניין לציבור".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. למה האזנת סתר ? מי קבע ?

    ש: בגלל שהרמטכ"ל אשכנזי ביקש מהמזכירה להפסיק את ההקלטה ובטעות לא הפסיקו אז זה נחשב האזנת סתר ? ומי אמר שהוא ביקש ? ומי אמר שמותר לו בכלל לבקש – הרי הוא עובד מדינה בתפקיד ?
    ת: כשצריך סיבה מצוצה כדי לגנוז חומר מפליל כדי לסגור תיק – גם פרקליטים מסואבים יודעים לתת תשובות מתוחכמות.
    ש: למה יש לי הרגשה שאת ההברקה המשפטית המתוחכמת הגה שי ניצן כחלק מהסכם הקומבינה והסחיטה בינו לבין מנדלבליט ?
    ת: אולי אני סתם רגיש והוזה במדינה נאורה ומתוקנת עם מערכת משפט נקיית כפיים.

    אהרן שוורץ |
    הגב