הוחלט לאסור על ייבוא "הבימבה החשמלית" לישראל

שרד התחבורה והבטיחות בדרכים החליט לאמץ המלצות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וגורמי מקצוע במשרד התחבורה, לאסור על ייבוא של "הבימבה החשמלית" לישראל לצרכי בחינה ובדיקה, לאחר שהתברר כי הכלי משווק לנוער ולצעירים ולא לשימושם של מוגבלי הניידות.

מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, אינג' עינת סגל, שיגרה היום (יום שני) חוזר למעבדות הרכב וליבואני הכלים האוסר על אישור או ייבוא של בימבה חשמלית לישראל עד להודעה חדשה. זאת, לצורך בחינה מחודשת של השימוש בכלי, לרבות הגבלת המהירות המירבית שלו והגבלתו רק לאוכלוסיות הנזקקות לו.

"הבימבה החשמלית" מיובאת לישראל על בסיס תקינה של קולנועית, ומיועדת לנסיעה של אדם אחד או שניים, על המדרכה, בשטחים עירוניים בלבד. מהירות נסיעתה מוגבלת ל- 12 קמ"ש לכל היותר. הנהיגה בקולנועית מותרת מגיל 16 ומעלה (או מגיל 14 ומעלה עבור נכה), היא פטורה מרישום ורישוי, ולצורך הפעלתה לא נדרש רישיון נהיגה.

סמנכ"ל בכיר תנועה, אבנר פלור, ציין כי שיווק "הבימבה חשמלית", אינו תואם את השימוש המקורי של הקולנועית, שנועד לסייע לאוכלוסיה בעלת קשיי התניידות. לדבריו, מדובר בכלי המקנה לו יכולת תוך שינוי טכני פשוט, להגיע למהירויות גדולות יותר מ- 12 קמ"ש, על אף הגבלת המהירות המופיעה בהצהרת היצרן.

פלור מציין כי לתנועתם של כלים אלה על הכביש השלכות רבות בהיבטי תנועה ובטיחות במרחב העירוני, שכן אינם מותאמים לתנאי הדרך הקיימים ועלולים לסכן את הנוסעים ושאר משתמשי הדרך. "הנוסעים בבימבה מרגישים מוגנים, ככל הנהגים על הכביש, ואופן הנסיעה שלהם עשוי להיות בהתאם, אך לא כך הדבר. הכלי כיום מסוכן לנסיעה לילדים מתחת לגיל 16 העושים בו שימוש, בשל ההספק הגבוה שלו והפוטנציאל להסרת הגבלת המהירות של הכלי", הוסיף פלור.

הוחלט כי משרד התחבורה יפעל לשינוי התקנות וצו המכס, כך שניתן יהיה לאסור את הייבוא של כלים אלה לישראל ולהגביל את השימוש בקולנועית לאוכלוסיות המוגבלים והקשישים בלבד, תוך הגבלת מהירותה. זאת, במטרה למנוע נפגעים בקרב הנוסעים בכלי זה או הולכי הרגל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *