הונאת ענק: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עובדת בחברת קבלן של משרד השיכון

הפרקליטות מאשימה את העובדת בהונאה בהיקף ענק של יותר ממיליון ומאה אלף שקלים שנגבו שלא כחוק תוך כדי מרמה מאנשים מועטי יכולת שהיו זכאים להחזר שכירות במסגרת משרד השיכון

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שרה גויטע, אשר יחד עם בעלה, גנבה ממשרד הבינוי השיכון באופן שיטתי ובמאות הזדמנויות שונות, כספי סיוע בשכר דירה לזכאים, בסך של למעלה ממיליון ₪.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד איילת קדוש, הנאשמת עבדה כפקידה בשתי חברות קבלן של משרד הבינוי והשיכון למתן שירות לזכאים של המשרד בסיוע בשכר דירה-  "מתן חן שירותי סיעוד בע"מ" ו"מלגם", והייתה אחראית על הטיפול בזכאותם של הפונים לקבלת סיוע. במסגרת עבודתה, הייתה לנאשמת גישה למאגר הממוחשב במערכת סיוע לדיור של משרד הבינוי והשיכון.

כעולה מכתב האישום, בין השנים 2017-2014, ניצלה הנאשמת את גישתה לנתונים הממוחשבים של משרד הבינוי והשיכון, זייפה מסמכים של הפונים לקבלת הסיוע ועל ידי יצירת מצג שווא, לפיו הכספים מועברים לזכאים, קיבלה ממשרד הבינוי והשיכון, במרמה ובנסיבות מחמירות, סכום כולל של 1,188,046 ₪. לצורכי המרמה, השתמשה הנאשמת בארבעה חשבונות בנק שונים השייכים לה, למשפחתה ולמכריה,  הזינה למערכת הממוחשבת את פרטי אחד מהחשבונות במקום פרטי חשבון הבנק של הזכאי, ועקב מצג השווא שיצרה, כספי סיוע הועברו על ידי משרד הבינוי והשיכון לחשבונות המעורבים במרמה, במקום לזכאים.

בעקבות ביקורת שערכה חברת "מילגם" ועלה חשד לאי סדרים בתיקי זכאים בהם טיפלה הנאשמת, זייפה הנאשמת חוזה שכירות והצהרות של שני פונים, לפיהן הם קיבלו את כספי הסיוע להם הם זכאים ממשרד הבינוי והשיכון,  וזאת על מנת להסוות את המרמה ולמנוע גילוי של מעשיה הפליליים.
 
בעלה של הנאשמת ידע על מעשיה, ובמאות מקרים שונים אפשר לה להשתמש בחשבונו לצורך קבלת כספי המרמה ומשך לבקשת הנאשמת, בהזדמנויות רבות, את הכספים. התיק נחקר על ידי יחידת הונאה דרום במשטרת ישראל.
 
כתב האישום מייחס לשני הנאשמים ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, וכן הנאשמת מואשמת בנוסף בעבירות רבות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *