הוסרו המגבלות: פולארד יוכל לחזור לישראל

בית משפט בארה"ב הסיר בסוף השבוע את ההגבלות על ג'ונתן פולארד, ובכך הופך פולארד לאדם חופשי ויכול לחזור להתגורר בישראל

בית משפט בארה"ב הסיר בסוף השבוע את ההגבלות על ג'ונתן פולארד, ובכך הופך פולארד לאדם חופשי ויכול לחזור להתגורר בישראל. ראש הממשלה בירך על הבשורה הטוב וכתב: "אני מברך על כך שהוסרו המגבלות מעל ג'ונתן פולארד".

ג'ונתן פולארד הורשע בשנת 1987 בריגול למען ישראל ונידון למאסר עולם – לפני כחמש שנים שיחרר בית המשפט את פולארד ממאסר והטיל עליו מגבלות. אמש הכריעה ועדת השחרורים של בית המשפט, על הסרת כל ההגבלות.

במכתב שכתב פולארד הוא הודה לאשתו ולראש הממשלה: "אני מודה לאישתי האהובה אסתר שהחזיקה אותי, יותר מכל אדם אחר, בחיים במשך כל השנים שהייתי בכלא". המרגל הישראלי ביקש להודות גם לשגריר רון דרמר וגם לראש הממשלה נתניהו על המאמצים שסייעו לשחרורו. עורך דינו אמר ל-N12: "הוא מרגיש שקיבל מתנה נפלאה – חירות להמשך חייו".

"ראש הממשלה היה מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעל למען החזרתו ללא לאות", כתב נתניהו בטוויטר. "ראש הממשלה מודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני". עוד מסר נתניהו: "ראש הממשלה מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל".

ממשרד עורך הדין המייצג את פולארד נמסר אמש: "ועדת השחרורים האמריקנית אישרה את הסרת כל המגבלות על פולארד והוא אינו כפוף עוד לעוצר ואינו נמצא במעקב של ממשלת ארה"ב. הוא רשאי לנסוע לכל מקום – כולל לישראל".

"אנו אסירי תודה ושמחים שהוא נקי ושכל המגבלות עליו הוסרו", הוסיפו עורכי הדין. "אנחנו מצפים לראות אותו בישראל. בחודשים האחרונים היינו בקשר עם משרד המשפטים וגם עם ועדת השחרורים והדגשנו כי פולארד התנהג למופת ולכן אין מניעה להסיר את ההגבלות עליו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *