הושבה לארץ אישה שהועברה על גורמי ידי מיסיון לאתיופיה ונעלמה לשלוש שנים

"חלק קטן מפעולות האגף יכולות לפרסם בשל הרגישויות השונות בתיקים קשים אלו"

בעקבות פעילות אגף העגונות: הושבה לארץ אישה שהועברה על גורמי ידי מיסיון לאתיופיה ונעלמה לשלוש שנים

בפעילות חוצה יבשות של אגף עגונות ובתי הדין הרבניים הושבה לארץ אישה שנחטפה על ידי גורמי מיסיון לאתיופיה כאשר בעלה לא ידע מה עלה בגורלה במשך שלוש שנים.

סיפור המעשה: בני הזוג שעלו מאתיופיה חיו ביחד בבאר שבע והביאו לעולם שני ילדים, כיום בני 13 ו-7. לפני כשלוש שנים החלה האישה לסבול מבעיות נפשיות שערערו את בריאותה באופן בו אולץ הבעל לעזוב את הבית. גורמי רווחה שנכנסו לעובי הקורה קבעו כי האישה אינה מסוגלת לטפל בילדים והם הועברו לחסותו, החזקתו וטיפולו של הבעל שלא ידע מה עלה בגורלה של אשתו. האיש פתח תיק גירושין בבית הדין הרבני, כאשר בריאותה הנפשית של אשתו הלכה והדרדרה והתיק הועבר לטיפולו של אגף העגונות בראשות הרב אליהו מימון.

באותה תקופה חברו לאישה גורמים מיסיונרים נוצריים שהבטיחו לטפל בה ולסייע לה תוך בקשה לבוא ולהשתכן בכנסייה בירושלים. בהמשך קנו אנשי המיסיון כרטיס טיסה לאישה לאתיופיה ושם שיכנו אותה במנזר. התיק עבר לאגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים לטיפולם של ראש המדור הרב אליהו מימון והרב אלון נגוסה מנהל דסק אתיופיה באגף העגונות.

אנשי האגף נכנסו לעובי הקורה והתחילו לברר מידע אודות האישה באמצעות שתי נסיעות אסטרטגיות מיוחדות לאתיופיה. הפעילות הובילה לקצה חוט לאחר שלא היה ברור מה מיקומה המדויק של האישה ומה עלה בגורלה במשך תקופה ארוכה. בנוסף השתמש האגף בקבוצות ייעודיות ברשתות חברתיות בהן פעילים עולים מאתיופיה, באופן שהוביל למידע נוסף ומקביל שסייע בחקירה.

בשיתוף פעולה עם משרד החוץ נשלח הבעל בליווי אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים לאתיופיה, שם נקבעה פגישה בין הבעל לבין האישה בדירת מסתור על מנת למנוע את סיכול המהלך.

בפגישה התברר כי האישה נלקחה לאתיופיה בניגוד לרצונה, והיא מעוניינת לחזור לביתה בבאר שבע ולשוב לבעלה ולילדיה. כדי למנוע הוצאות כספיות כבדות מהאישה ומשפחתה הושגה עבורה אזרחות אתיופית שאפשרה לה לקבל ויזה ולשוב אל ביתה ומשפחתה בישראל. אתמול בערב נחתה האישה בטיסה מאתיופיה בשדה התעופה בן גוריון ולאחר שלוש שנים המשפחה התאחדה בשלום בביתה בבאר שבע.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הרב אליהו מימון: "חלק קטן מפעולות האגף יכולות לפרסם בשל הרגישויות השונות בתיקים קשים אלו. אני שמח שתיק נוסף הגיע לפתרונו בסיוע כל ידידנו בארץ ובחו"ל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *