הותר לפרסום: השב"כ עצר את הטרוריסט זכריה זביידי

המחבל שהיה אחראי להוצאה לפועל של פיגועים רבים ולרצח עשרות ישראלים, נעצר הבוקר על ידי כוחות הביטחון. יחד איתו נתפס גם המחבל טארק ברגותי

היד הארוכה: המחבלים זכריה זביידי וטארק ברגותי נעצרו הבוקר (רביעי) בפעילות משותפת של שב״כ, צה״ל והמשטרה.

בשב"כ ציינו כי המעצר נעשה "על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית".

זביידי הוא מפקד גדודי חללי אל אקצה של הפתח ונחשב למי שאחראי על מספר רב של פיגועים, כולל הפיגוע בסניף הליכוד בבית שאן. בעבר, כשהיה צעיר, הוא נורה ברגלו, דבר שהשאיר בו צליעה לכל חייו. בעבר אף עבד בישראל.

זביידי נחשב לדמות מוערכת ברשות הפלסטינית, ואחד שקבע לא פעם את המדיניות האקטיבית של הפלסטינים, בעימותים עם ישראל. כזכור, ב-2012 הוא נעצר בחשד לניסיון רצח מושל ג'נין, אך בסופו של דבר שוחרר מהכלא לאחר מספר חודשים.

לפני 13 שנה זביידי התראיין לעיתונאי צבי יחזקאלי, ואף איים עליו שהוא לא יכול להיכנס לג'נין בלי לדבר איתו. באחד הרגעים הקשים הוא אף כיוון את הנשק לעבר מצחו של הישראלי. זביידי אמר אז: "תהיה עוד אינתיפאדה, ועוד עשר אינתיפאדות אם צריך. המצב גרוע, המלחמה נפתחת עם ישראל. אמרנו שיהיה פיגוע בתל אביב, יהיה, אף פעם לא תהיה הודנה. הילחמו בהם וכך יענישם אלוקים בידיכם".

בראיון שהעניק ליחזקאלי לאחרונה, אמר זביידי כי הוא מתגעגע לתקופת האינתיפאדה. "אני לומד עכשיו ספרות באוניברסיטת אבו דיס וכתבתי עבודה על המבוקשים. קיבלנו חנינה ונשפטנו אצל הרשות הפלסטינית. בהתחלה ישבנו בכלא, ואז יכולנו להסתובב בכל הגדה, אבל זה לא הפתרון לבעיה הפלסטינית. צריך לדבר על חיפה, נצרת, ולא על ג'נין. עד שאנחנו לא נחזור לבתים שלנו, זה לא ייגמר. אני לא מתגעגע לנשק, אני מתגעגע למהפכה ולאינתיפאדה. אני לא מחזיק עליי נשק".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *