הזיוף הגדול עליו מדבר טראמפ: "דמוקרטים שהצביעו בשם מתים, ושריפת מעטפות". צפו

"טראמפ קיבל את מירב הקולות בשכונות החרדיות בניו יורק. התושבים תומכים בערעור של טראמפ ובהפסקת ספירת הקלפיות". העיתונאים שמסכמים את הדרמה שעדיין לא נגמרה ויתכן שתיגמר רק בשבוע הבא

מתקרבים להכרעה במדינת המפתח ג'ורג'יה: לאחר ספירת 98% מהקולות – טראמפ שומר על פער זעום מביידן. טראמפ 49.6%, לעומת ביידן שעלה ל-49.2%. הפוקס ניוז מסמן במפה כאילו ביידן ניצח כבר באריזונה, אבל ה- CNN יותר זהיר ומסמן את זה כמדינה שעדיין ללא הכרעה.

תמונת מצב כעת: ביידן עם 264 (מרחק של 6 אלקטורים מהניצחון) וטראמפ עם 214

נכון לעכשיו: טראמפ מוביל בפנלסיבניה, בצפון קורליינה, ובג׳ורג׳יה.

ביידן מוביל בנאבדה מדינה דמוקרטית (6 אלקטורים) שיביאו לו את הניצחון הסופי. בשעות האחרונות טראמפ מצמצם את הפער בנאבדה, אם יהיה שם מהפך לטובת טראמפ אז ביידן מתרחק מהנשיאות.

כמובן שטראמפ צריך לשמור על הובלה בכל המדינות שציינו לעיל, ולסיכום: תאורטית טראמפ עדיין יכול לנצח, אבל הסיכוי אפסי.

איש העסקים ג'ו זבולוני מפלורידה אומר בראיון לקו החרדי: כי "ברור שטראמפ קיבל את הקולות הנדרשים במדינות המתנדנדות. הדמוקרטים זיהו את הפער הגדול שטראמפ פתח מולם ואז החלו לפסול קולות במדינות אדומות רק במדינות המפתח. נתפסו כאן דמוקרטים שהצביעו בשמם של מתים. טראמפ בסך הכל דרש להפסיק לקבל הצבעות חדשות ברגע שנפתח הפער. טראמפ מגן על הדמוקרטיה. היה לי ברור שטראמפ יזכה בפלורידה".

טראמפ ו ביידן
צילום: הבית הלבן

פרשן בקהילה יצחק פלדמן אומר באכזבה כי כנראה המירוץ צמוד מאוד ומורכב. ככל הנראה ביידן יהיה הנשיא. היחס האמריקני כלפי ישראל צפוי להשתנות. ביידן מנוהל בידי מפלגה שהולכת ומקצינה ביחסה העוין נגד ישראל. צפוי לנו מופע ארוך מכיוונו של טראמפ שישקיע אנרגיות רבות במאבק על תוצאות הבחירות. בהצבעה ניתן לראות את ההגירה של דמוקרטים רבים למדינות מפתח שהתנדנדו"

העיתונאי יצחק הילדסהיימר אומר סיקרתי עשרות מערכות בחירות בארה"ב והפעם התרחשו אירועים נדירים. יש מחלוקת לגבי התפלגות הקול היהודי בבחירות. גופים שמאלניים מציגים תמיכה נרחבת בדמוקרטים בקרב היהודים, אולם ארגונים המזוהים עם הימין טוענים להצבעה רחבה עבור טראמפ. ביידן תמיכה בתוך מפלגתו גדולה יותר מאשר טראמפ".

בתוך כך, מסתבר שלא כולם אהבו את נאומו של טראמפ אתמול על הונאת בחירות. ב'ווינט' דווח כי בכירים במפלגה הרפובליקנית הסתייגו מדבריו של טראמפ. מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי אמר בריאיון לרשת ABC כי הנאום הבוקר היה צעד שגוי – גם מבחינה אסטרטגית, וגם של טראמפ כנשיא. "זו טעות אסטרטגית קשה וגם החלטה פוליטית רעה", קבע. ריק סנטורום, סנטור רפובליקני לשעבר מטעם מדינת פנסילבניה, אמר כי היה "מאוד מצער" לשמוע את אמירותיו של טראמפ. "להשתמש במילה 'הונאה', לדעתי זו טעות", אמר בריאיון לרשת CNN.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *