החוק הנורבגי הונח: אלה הנציגים החרדים שצפויים להיכנס לכנסת

שינויים רבים צפויים בכנסת בתקופה הקרובה במסגרת החוק הנורבגי שיעלה מחר להצבעה בכנסת, 'אקטואליק' עושה לכם סדר.

שינויים רבים צפויים בכנסת בתקופה הקרובה במסגרת החוק הנורבגי שיעלה מחר להצבעה בכנסת, 'אקטואליק' עושה לכם סדר.

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ איתן גינזבורג התכנסה הבוקר בשעה 11:00 לדיון בבקשת ח"כ רם שפע להקדמת הדיון בהצעות חוק: הצעת חוק-יסוד: הכנסת, הפסקת חברות בכנסת של חבר הכנסת המכהן כשר או כסגן שר, הצעת חוק הפסקת חברות בכנסת של חבר הכנסת המכהן כשר או כסגן שר.

על פי ההסכמים הקואליציונים, כל מפלגה בקואליציה יכולה לבצע את החוק הנורבגי, כאשר מפלגה עד 20 חברי כנסת תוכל להשתמש בחוק 5 פעמים לכל היותר במהלך כל הקדנציה, כאשר בזמן אמת לא יוכלו יותר משני שרים או סגני שרים באותה מפלגה להתפטר במסגרת החוק הנורבגי.

למעט בני גנץ, שדוחף בכל הכח על מנת להעביר את החוק בהקדם, גם במפלגות החרדיות יישמו את החוק, כאשר בשס צפויים היו"ר אריה דרעי ואחד מסגני השרים להתפטר מהכנסת במסגרת הנורבגי, בהמשך הקדנציה צפויים סגני השרים לבצע רוטציה ביניהם בעניין קיום החוק.

מי שיכנס במקום השניים שיתפטרו הם סגן ר"ע פתח תקווה אוריאל בוסו, והרב של הקהילה האתיופית בבאר שבע ברוך גזאי.

ביהדות התורה ישנו הסכם ישן שהחוק הנורבגי יתממש על מנת לייצר שויוניות בין המפלגות, משכך סגן שר החינוך מאיר פרוש או סגן שר התחבורה המיועד אורי מקלב יפרשו במסגרת ההסכם לטובת כניסתו של יצחק פינדרוס לכנסת.

במקביל נשקלת האפשרות שגם שר הבריאות יעקב ליצמן יתפטר מתפקידו בכנסת במסגרת החוק, ובמקומו יכנס מספר 9 במפלגה אליהו חסיד הנמנה גם הוא על חסידות גור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *