חולמים לטוס בקרוב? במשרד הבריאות פסימיים

ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, נשמעת פסימית לגבי החזרת הטיסות בזמן הקרוב. סדצקי אמרה כי "מחו"ל נפתחה הרעה. אנחנו צריכים לשמור טוב טוב שלא תיפתח שוב ולכן חייבים להיות זהירים מאוד"

אנשי רשות שדות התעופה הציגו הבוקר (יום ב') ערכו הבוקר סיור לבכירי משרד הבריאות, המטה לביטחון לאומי (מל"ל), רשות התעופה האזרחית (רת"א) ונציגי פיקוד העורף בשדה התעופה.

ברשות שדות התעופה הציגו את נהלי הנוסע היוצא והנכנס מישראל במסגרת ה"תו הכחול", וזה במטרה להחזיר לישראל את הטיסות המסחריות עם החזרה ההדרגתית של המשק לפעילות לאור הירידה במספר החולים בקורונה בישראל.

בין רשימת המדינות ה"ירוקות", נכללים: יוון, קפריסין, איי סיישל, אוסטריה, סלובניה, קרואטיה, סרביה, מונטנגרו, איסלנד ועוד, בהם ישנם נתוני תחלואה נמוכים.

בכירי משרד הבריאות, המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, נשמעו פסימיים לגבי החזרת הטיסות בזמן הקרוב.

סדצקי אמרה כי "מחו"ל נפתחה הרעה. אנחנו צריכים לשמור טוב טוב שלא תיפתח שוב ולכן חייבים להיות זהירים מאוד".

מנהל נתב"ג שמואל זכאי אמר כי רק באמצע חודש יולי יוכל נמל התעופה להוציא עשרות טיסות בודדות ליום "אף אחד מאיתנו לא רוצה שהתחלואה תפרוץ כאן מחדש וכולנו יודעים שהנגיף הגיע לישראל דרך האוויר", אמר זכאי. "יחד עם זאת, כולם מבינים שמדינת ישראל לא יכולה להישאר במצב הקיים וצריך למצוא איזון נכון".

"הכיוון המסתמן הוא שמי שיגיע ממדינה ירוקה, ישראלי או זר, לא יהיה חייב בבידוד עם כניסתו לישראל", הוסיף זכאי. "אם אני טס למדינה עם תחלואה נמוכה, אין הבדל מהותי בין לטוס לאילת לבין לטוס ללרנקה". זכאי אמר כי אם כמויות הנוסעים בשנתיים הקרובות יהיו שליש מכמות הנוסעים בשנת 2019 מצבנו יהיה טוב.

"רק מגבלות ריחוק חברתי בשדה התעופה לא יאפשרו להגדיל את קיבולת הנוסעים", אמר. "אם נמשיך בקצב של עכשיו נראה עשרות טיסות בודדות בנתב"ג החל מתחילת אמצע יולי – ולא לפני כן. בסוף חודש יוני יהיו טיסות בודדות, אבל המסות של מעל 100 אלף נוסעים בחודש, רק מאמצע יולי, ואולי בספטמבר נגיע לחצי מליון נוסעים. כל עוד אין חיסון לקורונה והתחלואה נודדת בין מדינות לא יהיה שינוי משמעותי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *