החייל שנפל בקרב מסתובב במאה שערים: האם יוצרי 'שעת נעילה' פירגנו לחרדים?

לזה לא ציפינו

הסצנה הכי מרגשת בסדרה הישראלית על מלחמת יום הכיפורים הגיעה בדיוק אחרי שלב הקרדיטים לעורכי ובמאי הסדרה שהיכתה גלים ברחוב הישראלי. ביקורות רבות נכתבו בעיקר מצד אנשי ימין, שלא אהבו בלשון המעטה את הנרטיב של הסדרה שנוטה שמאלה באופן קיצוני מובהק, למעט פרק הסיום, שבו הדגישו במאי הסדרה את ההקרבה ההירואית של הפנתרים השחורים מול הטנקים הסורים החורקים.

ממש לקראת סיום, נראה יוני ( חייל שמת במלחמה) פוסע עם מדי צה"ל בלב שכונת מאה שערים, בתחילה זה היה נראה כמו סצנה מתריסה נגד החרדים שלא משרתים בצבא, חרדים מסתובבים מול החייל שנפל בקרב, מה יכול להיות יותר מושלם עבור שונאי הדת, אך בהמשך, מצפה לכם הפתעה שמתאימה יותר לסרטים שמוקרנים בערבי נשים במגזר החרדי כמו של ציפי בלומנטל או טלי אברהמי שנראו כאילו כתבו את תסריט הסיום של הסדרה, כאשר יוני נכנס לבית כנסת במאה שערים "ורואה" את אביו שלחם במדים כתף אל כתף יושב ולומד לעילוי נשמתו כשהוא עטור עם זקן וחובש כיפה שחורה לראשות. יוני, כך נראה בעיניים החרדיות מודה לו "בחיוך" על כך שמעלה את נשמתו. לא ברור אם החילונים שיצפו בזה – יבינו את הסצנה המרגשת.

האבא בסדרה – מתוך כאן

ולא ברור שגם החרדים, ביררנו עם אחד מיוצרי הסדרה את הכוונה הנסתרת של במאי ויוצרי הסדרה והוא ציטט את הגמרא שבה נראים לומדים השניים: "תנו רבנן: שתי שנים ומחצה נחלקו בית שמאי ובית הלל. הללו אומרים: נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא, והללו אומרים: נוח לו לאדם שנברא יותר משלא נברא. נמנו וגמרו: נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא, עכשיו שנברא – יפשפש במעשיו". (ערובין יג ע"ב)

האם כוונת המשורר "שעכשיו שנברא יפשפש במעשיו?" – היא על האב שחזר בתשובה, ובכך רוצה לתקן את מעשיו כלפי יוצרו ובנו, או שמא עילוי הנשמה שעושה האב לבנו שנפל  בקרב – על כך לא השיב.

צפו בסצנה

שעת נעילה היא סדרת דרמת מלחמה ישראלית שבוימה על ידי ירון זילברמן על פי תסריט של רון לשם, עמית כהן ודניאל אמסל.

הסדרה מתרחשת על רקע אירועי מלחמת יום הכיפורים. בפרק הראשון משולבים בה קטעי וידאו מאותה תקופה, אך היא איננה סדרה תיעודית. יוצרי הסדרה מעידים כי הדמויות בסדרה הן דמויות בדיוניות, וגם תיאורי האירועים אינם זהים למציאות. העונה הראשונה בסדרה מתמקדת בחזית הצפונית של המלחמה, ומתוכננת עונה שנייה המתמקדת בחזית הדרומית של הלחימה.

הסדרה, שעלותה הייתה 23 מיליון ש"ח, היא אחת מסדרות הטלוויזיה היקרות ביותר בישראל, ונעשה בה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצורך שחזור הקרבות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *