החכי"ם מיהדות התורה בשלל הצהרות לתקשורת כנגד הסגר

האם מדובר במס שפתיים או יותר מכך?

קולות המחאה מצד תושבים בערים החרדיות גורמות לחכי"ם נחרדים לצאת במחאות לתקשורת על החלטת הסגרים.

חברי הכנסת החרדים לעת עתה מסתפקים באמירות והבעת אי נוחות בכלי התקשורת מכך שהסגר כולל רק שכונות וערים חרדיות.

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אצל אסתי פרז ב'כאן רשת ב' אמר: "הכי קל לסגור את החרדים. זה לא בסדר. הלוואי בכל המקומות בארץ היו שומרים כמו בשכונות החרדיות. המציאות הזו גורמת נזק בל יתואר, תהליך של ייצור סטיגמה על ציבור שתמיד אפשר לזהות אותו חיצונית".

סגה"ש פרוש אמר: "משרד הבריאות ממשיך לסמן את הציבור החרדי כיעד קל שאפשר להכניס לגטו, כנראה משום שהוא לא מצליח למצוא פתרונות להתמודד עם התפשטות הנגיף. ישנם מוקדי הדבקה מסוכנים ורגישים בהרבה מהעיר אלעד או מהשכונה החרדית בטבריה, למרות זאת הסגר לא הוטל עליהן".
.
ח"כ אייכלר גם הוא בביקורת נוקבת על הסגר: "דבר אחד ראינו בפעם הקודמת: הסגרים לא מועילים מאומה! זה עוול בולט כשזה מתבצע רק בשכונות חרדיות. אנחנו צריכים לעמוד על זה ולא להרשות לנצל את הקורונה לחלק מהמלחמה נגד הציבור החרדי בישראל".

מחאתם של החכי"ם החרדים אינה מועילה כל עוד לא יעשה מעשה על ידם. חשיבותם ליציבות הממשלה ידועה גם לנתניהו אשר אמון על קבלת ההחלטות בדבר הסגרים על הערים השונות. לו ירצו, יוכלו למנוע את רוע הגזירה וההשלכות הקשות על כלל הציבור החרדי ברחבי הארץ נוכח הסטיגמה הקשה שממילא כבר נדבקה בו בגל הראשון בדבר הפצת הנגיף, ואף יותר מכך ההשלכה התעסוקתית הקשה על לא מעטו מהמגזר שמעסיקיהם סרבו להחזירם לעבודה בטענה שהם מגיעים מאזורים אדומים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *