הח"כ הערבי מאיים: "ננהר בכמויות באוטובוסים לקלפיות"

איימן עודה: “אנחנו ננהר בכמויות באוטובוסים לקלפיות, נעשה את השינוי ונפיל את הממשלה"

ח"כ איימן עודה התייחס במהלך השקת הקמפיין של הרשימה הערבית למטו של הקמפיין והבטיח: “אנחנו ננהר בכמויות באוטובוסים לקלפיות, נעשה את השינוי ונפיל את הממשלה".

עודה אמר “גנץ ולפיד מציגים את עצמם כ”אלטרנטיבה” אבל מתחנפים לימין”, הוסיף עודה, “מי שמזכיר אותנו רק פעם אחת במושג של “לא יהודים” הוא יצטרך לנסוע אולי לאנגליה או לצרפת, גם שם יש לא יהודים, שיבקש מהם המלצה בפני הנשיא. אנחנו לא רק “לא יהודים” אנחנו בעיקר ערבים, פלסטינים. ואנחנו לשון המאזניים. גנץ ולפיד – במידה ותצטרכו אותנו, אתם תצטרכו להגיע אלינו לנצרת, ולפרוס את המשנה המדינית שלכם, וכוונה אמיתית לשלום ושוויון. תצטרכו לספר לנו איך תבטלו את חוק הלאום, איך תבטלו את החוק הגזעני שנועד להרוס בתים של ערבים, איך אתם מתכננים לבנות תכנית לאומית למיגור האלימות והפשיעה בקרב האוכלוסיה הערבית ואיך אתם מתכוונים להזרים כספים לרשויות הערביות. ואז ורק אז, נחליט בכובד ראש.

עודה סיים ואמר: רק דרך שותפות בין ערבים ליהודים הדמוקרטים אנחנו יכולים לעשות את השינוי המיוחל במדינה הזו. יש עוד אדם אחד שמבין את המשוואה הזו בצורה כל כך מדויקת – ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא מבין שרק עם שותפות ערבית יהודית הוא לא יישאר בשלטון. הוא עושה הכל כדי להפוך את האזרחים הערבים לאזרחים לא לגיטימיים בפוליטיקה. אבל אנחנו שואבים את האזרחות שלנו והלגיטימציה שלנו מהיותנו ילידים בני המקום הזה, ואנחנו ננהר על אפו ועל חמתו לקלפיות, יהודים וערבים, יהודיות וערביות, נעשה את השינוי ונפיל את ממשלת הימין”

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר באירוע עוד כי “אנחנו נהיה גוש חוסם נגד הגזענות: “רק לאחרונה נודע לי שאני מועמד לראשות הממשלה עם הסיסמא “ביבי או טיבי”. זה עוד ניסיון של נתניהו לעשות דמוניזציה ודה לגיטימציה, כאילו יש מצביעים סוג ב’ או ג’. אבל ביום הבחירות לכל אזרח יש זכות שווה להצביע, ואף אחד לא ייקח את זה מאיתנו. הממשלה הבאה תהיה קיצונית יותר ומסוכנת יותר, יכהנו בה אנשי כהנא, וכעת לבלום את הכהניזם – זה התפקיד של כל אדם שפוי”

טיבי התייחס לגנץ ואמר: “אפילו רותם סלע יותר אמיצה ממנו. אני לא מתרשם ממי שחושש לומר “שוויון”, אני לא מתרשם ממי שמתפאר מסרטון וידאו כמה פלסטינים הרג וכמה בתים הרס. יש לנו תכניות קונקרטיות לעשור הקרוב, העברה של תקציבים לחינוך, למאבק באלימות, לתעסוקת נשים, לתרבות. אנחנו דורשים תהליך מדיני והקמה של מדינה פלסטינית. נתמוך רק במי שיתמוך בקווים שלנו. כחול לבן פונה לממשלת אחדות – אנחנו נתנגד לה ונהיה אופוזיציה נשכנית כפי שתמיד היינו ועוד יותר”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *