הח"כ משס ספד לנער האתיופי: "מבקש סליחה שלא עשינו מספיק"

מאות ליוו את הנער האתיופי סלומון טקה שנורה על ידי שוטר בעת קטטה שפרצה במסעדה בצפון.  ח"כ משה ארבל מש״ס ספד לנער האתיופי בהלוויה: "ישנה אחריות על מנהיגי העם"

מאות ליוו את הנער האתיופי סלומון טקה שנורה על ידי שוטר בעת קטטה שפרצה במסעדה בצפון.  ח"כ משה ארבל מש״ס ספד לנער האתיופי בהלוויה: "ישנה אחריות על מנהיגי העם".

הח"כ הטרי כובד לשאת דברים לצד אביו של סלומון טאקה ואמר "משפ' המנוח, סולומון היקר, בפרשת עגלה ערופה, כתוב בתורה שיצאו זקני העיר ואמרו ידנו לא שפכו את הדם הזה ועינינו לא ראו. שואלים חז״ל האם יתכן שזקני העיר הם שופכי דמים? מה הפירוש שזקני וחכמי העיר אומרים ידינו לא שפכו את הדם? כאשר נמצא חלל בשדה ישנה אחריות על זקני העיר, ישנה אחריות על מנהיגי העם".

הח"כ משס הוסיף ואמר: "אנחנו כאן כדי לקחת את אותה אחריות, לבוא ולהסתכל בעיניים למשפחת טקה לעדה המפוררת הזו ולומר סליחה מחילה וכפרה, סליחה שלא עשינו מספיק. שרת המשפטים היוצאת הקימה יחידה ממשלית למאבק בגזענות. רק שבוע שעבר ישבתי עם ראש היחידה מבני העדה והוא פרס בפני שאין סמכויות לאכיפה פלילית אז מה עושים, מקבלים פניות ומעבירים הלאה. בשביל זה הוקמה היחידה?!".

את הספדו חתם, "יחד עם ידידי ח״כ גדי יברקן נפעל כדי שליחידה הזו תהיה סמכויות אכיפה פליליות, כדי שגזענות תהיה מילה גסה, כדי שהכאב הגדול הזה לא יהיה לשווא. יש לי תקוה, אני מאמין שבכוחות משתפים, אין קליאציה ואין אופוזיציה במאבק בגזענות. החלל הזה יהיה האחרון, מכאן ולהבא רק בשורות טובות. יהי זכרו ברוך!".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *