שירות תחבורה ציבורית לפי קריאה בזמן אמת במטרופולין ת"א

מזה מספר ימים ניתן להזמין שירות תחבורה ציבורית מיוחד במטרופולין תל אביב, באמצעות אפליקציה. זאת, במסגרת ניסוי (פיילוט) הנערך על ידי משרד התחבורה, בשיתוף משרד האוצר, חברת דן וחברת via, המתמחה בניהול תחבורה חכמה ברחבי העולם.

במסגרת הניסוי שיימשך כשנה, יופעל מערך של מיניבוסים משודרגים, לפי קריאה של הנוסעים (on demand), באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד של הנוסע. בשלב הראשון, יופעלו 40 מיניבוסים, ועד לחודש יוני צפויים לפעול כ-100 מיניבוסים.

השירות החדשני המבוסס על ביקוש בזמן אמת, יפעל בשלב הראשון ברוב אזורי הביקוש המרכזיים של תל אביב, גבעתיים ורמת גן. שירות המיניבוסים החדש, שיקרא "bubble", ישמש כשירות משלים לתחבורה הציבורית ויהווה חלופה נוספת ואיכותית לשימוש ברכב הפרטי.

נסיעות ההרצה של השירות החדש, שיחלו מחר, יאפשרו לנוסעים להזמין באמצעות האפליקציה בטלפון הנייד נסיעה במיניבוס ליעדים מרכזיים בלב גוש דן כמו בתי חולים, מוסדות לימוד, תחנות רכבת, אזורי תעסוקה ועוד. הנוסע יופנה לתחנת אוטובוס הקרובה למקום הימצאו ומסלול הקו והעצירות יקבעו על פי ההזמנות של הנוסעים, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר המחבר בין הנוסעים שהזמינו את ההסעה, אל היעדים.

המסלול יקבע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של חברת via, המאפשרת תכנון דינאמי של מסלול קצר ומהיר. האפליקציה תאפשר לכל המשתמשים לעקוב אחר זמן האיסוף, מסלול הנסיעה וזמני ההגעה המשוערים אל היעד. בנוסף, יותקן מסך מידע בו יוצג מועד ההגעה של הנוסעים ליעדם. השירות יקבע בהתאם לצרכי המשתמשים בכל רגע נתון, ויאפשר לנוסעים לוותר על הרכב הפרטי.

השירות יהיה זמין בימים ראשון עד חמישי בין השעות 6:00 בבוקר ועד ל-22:00 בלילה. תעריף הנסיעה בקווים אלה ינוע בין 12 שקלים לנסיעה בשעות השפל, ו-15 שקלים לנסיעה בשעות השיא, בין השעות 06:30 ל-09:30 בבוקר ובין 15:00 ל-18:30 אחה"צ. אזרחים ותיקים יהיו זכאים להנחה של 50% ממחיר הנסיעה.

האפליקציה תאפשר לכל נוסע בעל מוגבלות פיזית הזקוק לרכב מונגש, להזמין רכב המותאם לצרכיו. בהתאם להוראות משרד התחבורה, בעלי חיים לא יורשו לעלות לנסיעה (מלבד כלבי נחייה) והורים שיסעו עם ילדיהם יחויבו לחגור אותם על פי חוק עם אמצעי הבטיחות המתאים עבורם.

מנהל הפעילות העסקית של Via בישראל, גיא שר: "אנו מקווים שכמו בעשרות ערים אחרות ברחבי העולם, גם בישראל הטכנולוגיה שלנו תסייע ביצירת תחבורה ציבורית גמישה ומותאמת. מטרתנו להוביל, בטווח הארוך, להפחתה משמעותית בשימוש ברכב הפרטי על ידי יצירת אלטרנטיבה יעילה ונוחה. אנו שמחים שחברת דן בחרה בנו ומתרגשים לפעול לראשונה בישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *