החרדים תומכים ביריב לוין לשר המשפטים

דיווח הבוקר: המפלגות החרדיות צפויות לבקש מנתניהו למנות את יריב לוין לשר משפטים, זאת על רקע הרצון לאשר את פסקת ההתגברות

יריב לוין שר המשפטים? גם החרדים תומכים. לפי דיווח הבוקר של העיתונאי זאב קם ברשת ב', המפלגות החרדיות, בעיקר יהדות התורה, צפויות לבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את יריב לוין מהליכוד לתפקיד שר המשפטים. זאת לאחר שבשיחות סגורות הביעו החרדים רצון לראות דווקא אותו מתמנה לתפקיד, על רקע רצונם לקדם את חוק פסקת ההתגברות.

עם זאת, בשיחות פנימיות מבהירים אנשיו של ראש הממשלה כי בליכוד לא יוותרו לשותפות הקואליציוניות על שלושה תיקים ספציפיים. בנוסף לתיק המשפטים, בליכוד רוצים להשאיר בידי המפלגה גם את התיק לביטחון הפנים ואת תיק התקשורת.

אמש (שני) פורסם בכאן 11 כי נתניהו מתכנן לערוך "שינויים מהותיים במערכת המשפט", ובסביבתו אמרו כי מערכת המשפט תעבור זעזוע של ממש. לפי הדיווח, "אחת הסיבות לכך היא היכולת והעובדה שהפעם לראשונה מזה שנים יש רוב בכנסת לבצע שינויים כאלה, בקואליציה שבה משה כחלון עשוי לחבור לליכוד והסמן המתון בה יהיה אביגדור ליברמן. על פי המצב הפוליטי יש כעת לנתניהו סיכוי גדול להצליח להוביל שינויים כאלה".

היום יימשך סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה, בנוגע להרכבת הממשלה. היום יגיעו אל בית הנשיא בירושלים נציגי מפלגת ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין, כולנו, העבודה, מרצ ורע"מ-בל"ד. כפי שהיה אתמול, גם היום הפגישות ישודרו בשידור חי.

אמש, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נאם באירוע הרמת כוסית של מפלגתו, לראשונה מאז הבחירות, והתייחס למשא ומתן הקואליציוני. "אמרו שאני לא צפוי. להיפך, אני צפוי", אמר ליברמן. "אנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים. אנחנו יכולים להיות רק חלק מממשלת ימין, אבל ימין במעשים ולא דיבורים. אמרנו שלא נהיה חלק מממשלת גנץ. אין צורך בממשלת אחדות. זה יביא לשיתוק".

עם זאת אמר כי לא יוותר על אישור חוק הגיוס כלשונו: "נלך לאופוזיציה, וגם לבחירות חדשות, על נושא גיוס בני הישיבות. כשאני מסתכל היום על חוק הגיוס, זה חוק שלא ניסחו פוליטיקאים. זה חוק ממלכתי, בהתאם לצרכי מערכת הביטחון. הוא עבר בקריאה ראשונה, ואפשר להשלים אותו תוך שבוע לאחר הקמת הממשלה החדשה.

"כל הדרישות של החרדים הן לרוקן את החוק מתוכן. לא נסכים על זה. לא נוותר על פסיק או נקודה, אלא נדרוש להעביר אותו בדיוק באותו נוסח. זה לא נגד אף אחד, אלא בעד צה"ל ומדינת ישראל. אני לא מבין את המשבר שהם מנסים לייצר. יש פה שיכרון כוח וחטא היוהרה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *