החשיפה שמסעירה את הרשת: כך ניסתה המשטרה לשבור את אלוביץ

כתב החדשות עמית סגל חשף באולפן שישי כיצד המשטרה ניסתה "לשבור" גם את שאול אלוביץ', הבעלים של בזק לשעבר וה"יהלום שבכתר" בתיק 4000. בדיווח נחשף כי בנו של אלוביץ', לא אחר, נשלח אליו על מנת לשכנע אותו להחליף את עורך דינו. כמו כן המשטרה האזינה לאלוביץ באיזורים שאסורים. זעם רב בעולם המשפט על המשטרה

כתב החדשות עמית סגל חשף באולפן שישי כיצד המשטרה ניסתה "לשבור" גם את שאול אלוביץ', הבעלים של בזק לשעבר וה"יהלום שבכתר" בתיק 4000. בדיווח נחשף כי בנו של אלוביץ', לא אחר, נשלח אליו על מנת לשכנע אותו להחליף את עורך דינו. כמו כן המשטרה האזינה לאלוביץ באיזורים שאסורים.

וכך הייתה השיחה בין החוקרת לבנו של שאול אלוביץ':

הבן, אור אלוביץ': אני לא רוצה שהוא יפרש את זה שאני יד אחת איתכם. הוא פרנואיד.
חוקרת: זה חדר היוועצות של עורכי דין. אין עוד הזדמנויות פז כאלה, זו ההזדמנות שלך.

בשלב זה יוצאת החוקרת מהחדר ושאול נכנס.
אור אלוביץ' לאביו: הם נוטעים בי את היסוד להניח שלך יש משהו שיכול לחלץ אותי. הבנתי שז'אק (חן, פרקליטו של שאול אלוביץ') יש לו בעיה.
שאול אלוביץ': אני יכול להיוועץ בעוד מאה עורכי דין וזה לא ישתנה. הם ניסו לעשות אותי עד מדינה. הם הרגו אותי. אני צריך לשקר כדי להיות עד מדינה כי אין לי על מה להעיד. כרגע מנסים לגרום לי להודות להודות להודות.

החשיפה עוררה זעם בצמרת עולם המשפט הישראלי. ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, קרא הערב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לערוך בדיקה מקיפה של האירועים החמורים – ולנקוט בצעדים כדי "לעקור תופעות אלו מן השורש". חימי מסר: "הפעם נחצה כל גבול אפשרי. לא יעלה על הדעת שהמשטרה תנסה לפגוע בזכותו של אדם לייצוג משפטי הולם, ותנסה לגרום לפיטוריו של עורך דין כדי להשיג את מטרותיה".

"בדרכה אל המטרה, המשטרה רמסה ברגל גסה את הזכות החוקתית להליך משפטי הוגן, תוך פגיעה בחופש העיסוק של עורכי הדין ובעצמאותם", הוסיף חימי. לדבריו, "כל אדם זכאי להליך משפטי הוגן. זכותו לבחור את עורך הדין המייצג אותו, וזכותו המלאה שעורך הדין שבחר, ייעץ לו כמיטב חוכמתו וייצגו ללא מורא כי אם לא ישא חן בעיני המשטרה יפוטר".

יו"ר לשכת עורכי הדין הסויף: "אי אפשר להישאר אדישים לניצול תחושת המוגנות של אדם בחדר שיוחד למפגש עורכי דין. זו פגיעה חמורה בהגנתו וניצול ציני ובלתי ראוי של אמונו כי זכויותיו נשמרות. בוודאי שאי אפשר להישאר אדישים לגבולות המוסריים שנחצו, בהפעלת בן כנגד אביו בהיותה התנהגות נפסדת שעלולה להוביל לפגיעה בתא המשפחתי יקר הערך. אני מגנה בתוקף כל פעולה החותרת תחת ערכי היסוד של הליך משפטי הוגן וזכותו של כל אדם לייצוג משפטי הולם, ומגנה בכל תוקף פעולות החותרות תחת חובתם של עורכי הדין לתת ללקוחותיהם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר, ללא מורא ופחד מלבד מורא החוק".

שר המשפטים, עו"ד אמיר אוחנה, הגיב לפרסום וכתב כי בשל ניתוק החשודים מבני משפחותיהם, "התחושה היא שכל העולם נגדך: המשטרה, הפרקליטות, בית המשפט, התקשורת, הציבור, אולי אפילו בני המשפחה (אינך יודע. הם אינם שם כדי לשמש משענת כבדרך כלל). רק הסניגור איתך. רק הוא רואה לנגד עיניו את טובתך".

אוחנה הוסיף: "את המעט שבמעט הזה, הדבר היחיד כמעט שנותר לעצור – נהוג היה לכבד. זה היה המקום הבטוח היחיד שאפשרו לעצורים מכל הסוגים. אבל אפילו במקרים הקשים ביותר של ראשי ארגוני הפשיעה, ולא של הרוצחים המתועבים ביותר, אפילו במקרי העבריינות הבוטים לא ראיתי התנהגות ברשות ובסמכות כמו זו שנחשפה אתמול כלפי שאול אלוביץ'

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *