החשש גובר: קווי הנייעס והמידע ייסגרו

משרד התקשורת החליט לנתק את קווי הנייעס בלחץ חברות מסחריות * הסכנה: מאות אלפי איש ינותקו ממידע חיוני ויומיומי ויצטרכו להתחבר רק באמצעות האינטרנט או לחלופין יועברו שירותי המידע לקווי תוכן יקרים 1-900 * מפעילי קווי המידע בוחנים עתירה לבג"צ

משרד התקשורת החליט לחסל את קווי התוכן הקהילתיים והחיוניים שמופעלים בשנים האחרונות כדין, זוכים לפופולריות רבה ומהווים ערוץ מידע מרכזי עבור רבים בציבור החרדי, בעיקר למשתמשים שאינם מחוברים לרשת האינטרנט. כידוע, פועלים עשרות רבות של קווי מידע טלפונים בשירות מאות אלפי משתמשים טלפוניים המחוברים למידע זמין ועדכני, בנושאים שונים (תחבורה, רפואה, צבע אדום וכדו'), וכן בקרב קהילות שונות בישראל ובקהילות הקודש בעולם ובקרב חסידויות, המספקים גישה לשיעורים, אקטואליה וחדשות, תרבות יהודית, מידע חיוני בתחומי החיים השונים בנעשה יום יום במסגרות הקהילתיות השונות.

בלחץ גורמים מסחריים בחלק מחברות הסלולר, הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו לשנות את המצב החוקי ולנתק את כל קווי המידע הטלפוני לאלתר, משום שלדעתו הציבור המתקשר לקווים עושה בהם שימוש מופרז ולא רציונאלי.

בחברות קווי המידע הטלפוניים מדגישים כי כל הפעילות שלהם הינה על פי חוק ובשיתוף פעולה עם חברות הטלפון הגדולות במשק כמו: פרטנר והוט. כמו כן, רוב חברות הסלולאר מאפשרות אלפי דקות שיחה במחיר החבילה, וכי הטענות על שימוש מופרז ולא רציונאלי של המשתמשים, שהם ברובם חרדים, אינן נכונות ולא הוגנת כלפי מאות אלפי צרכנים. עמדת משרד התקשורת משקפת דעה קדומה כלפי ציבור שלם, ודחיפתו לעשות שימוש באינטרנט הסלולארי שאינו מאושר בידי הרבנים של קהילות אלה.

מדובר בהחלטה חסרת תקדים להגביל את הציבור בהיקף השימוש שלו בשירותי התקשורת ואפלייה לעומת הציבור הכללי שאינו מוגבל בצריכת שירותי האינטרנט. אלמלא היה מדובר בחרדים – לא היה מעז משרד לשקול סגירת ערוצי מידע כאלו.

מפעילי קווי המידע מתריעים כי משמעות החלטת משרד התקשורת היא פגיעה ישירה במאות אלפי איש שמשתמשים יום יום בקווים השונים לצורך מידע שוטף ועדכני. לדבריהם, סגירתם לאלתר של קווי המידע שזוכים לפופולריות רבה והינם חלק בלתי נפרד מהווי החיים בקהילות החרדיות, מהווה סתימת פיות מובהקת ולא מידתית כלפי צרכני שירות ואינה חוקית.
גורמי חינוך ואישי ציבור המעורים בנושא מביעים חשש כבד בעקבות החלטת משרד התקשורת כי מאות אלפי איש שברובם אינם מחוברים לאינטרנט יצטרכו להגיע למידע החשוב להם באמצעות הרשת, בניגוד לרצונם ומצפונם. בנוסף, קיים חשש גדול שקווי המידע הללו יופעלו בדרך עוקפת באמצעות קידומת 1-900, שמשרד התקשורת משאיר פתוחה. קידומת זו מאפשרת גביית סכומים גבוהים מאד מהמתקשר, היא אכסניה להפעלת קווים בעייתיים שהם איום רוחני מסוכן.

בימים אלה מנסים מפעילי קווי המידע למנוע בכל דרך – כולל בפניה לבג"צ – את ההחלטה השרירותית של משרד התקשורת נגד הציבור החרדי.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. גם זו לטובה

    הרגו אותי קווי המנייעס האלה ברוך השם
    שיסגרו כבר
    ביום ממוצע אני מקבל 20 שיחות אחת שאני צריך והשאר קווים שאין לי מושג מה הם רוצים מחיי ואני חייב לבדוק כי זה יכול להיות הבנק ביטוח לאומי או כל גוף שכן חשוב לי
    ואין לי שום אפשרות להסיר את עצמי מהם ובחלק שיש אפשרות אני צריך לעבור מסכת ייסורים עד שהם מסירים אותי מהקו הספציפי
    וכל זה בשביל כמה אגורות של דמי קישוריות

    סובל מהם שנים |
    הגב
  2. ברוך ה'

    מגיע לכל המטרדים את מנוחת נפשנו לעבור מן העולם…

    קובי |
    הגב