החשש מקורונה : ישראל לא תתיר הבאת עובדים תאילנדים חדשים

שר החקלאות צחי הנגבי: ״צריך להאריך שהיית עובדי חקלאות מתאילנד בארץ, ולא לאשר כניסת חדשים״

אור הנחיית משרד הבריאות לבידוד לנוסעים השבים מתאילנד, ולנוכח העובדה שבעוד שעות אמורה לצאת טיסה מתאילנד ועליה עשרות עובדים זרים למשקים חקלאיים, מבקש שר החקלאות להאריך את שהיית העובדים הזרים מתאילנד בישראל, ולא להביא חדשים במקומם.

שר החקלאות צחי הנגבי: ״צריך להאריך שהיית עובדי חקלאות מתאילנד בארץ, ולא לאשר כניסת חדשים״

בעוד מספר שעות אמורה לצאת טיסה מתאילנד ועליה עשרות עובדים זרים למשקים חקלאיים. במהלך השבועות הקרובים מתוכננת הגעת מאות עובדים נוספים מתאילנד.

השר הנגבי הנחה את מנכ"ל משרדו, שלמה בן אליהו, לפנות למשרדי הבריאות, הפנים והחוץ, ולהביא בפניהם את עמדת משרדו לפיה מן הראוי להימנע בעת הזו מהגעת עובדים חדשים.

השר הנגבי נימק את עמדתו: ״החקלאים אינם יכולים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות ולהבטיח כי העובדים החדשים יהיו בהשגחה מתמדת, יהיו מבודדים מן הסביבה, יעברו בדיקות רפואיות קבועות ויישארו בבידוד במקרה של חשש למחלה.

יש בארץ מספיק עובדים זרים מתאילנד ששהו כל השנה בישראל, ואמורים לצאת מן הארץ. כל עוד קיימת סכנת מחלת הקורונה, צריך להאריך את אשרת שהייתם בישראל במקום לסכן את הציבור באמצעות הגעת עובדים חדשים״.

השר הנגבי ציין כי לישראל יחסים חמים וידידותיים עם תאילנד, ומן הראוי לגבש את המדיניות החדשה בתיאום מלא עם שלטונות תאילנד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *