הטיול של סמדר בנטוב: "טורנדו" בקיסריה, נחל דוד וכמובן ירושלים

סמדר בנטוב מוכנה לשמור על הנכדים בג'ימבורי, אבל בכיף גם לצאת ב-5 בבוקר לטיול מהנה בצפון ובדרום. אלה שלושת המקומות שהיא ממליצה לכם לטייל בהם בחג

 חול המועד כבר כאן, וזה הזמן גם לצאת ולטייל את ארץ ישראל. כתבי 'אקטואליק' מגישים: שלושה מקומות מומלצים לטיול ברחבי ארץ אבותינו.

 

טוב, את חופשות החגים פסח וסוכות אני אוהבת לעשות בבית, עם המשפחה שלי, שב״ה התרחבה ועכשיו היא כוללת כלות, חתן ונכדים, ב״ה, ואין יותר מאושרת ממני סביב השולחן וארוחות החג.

כן, עם כל הקושי של האירוח והבלגן של הנכדים זה כייף ואושר ואני מוכנה לזה.

בחול המועד אנחנו אוהבים לפתוח את היום קצת באיחור, לאכול ארוחת בוקר משפחתית ולהחליט מה עושים היום ואולי מה עושים מחר, כי יום אחד בחג אני מוכנה לקום ממש ממש מוקדם (לרצות את בעלי היקר, כי לטיול בארץ ישראל צריך להשכים): זה אומר לצאת מהבית ב-5 בבוקר ולהתפלל שחרית במירון. אם ניסע לצפון ואם זה לדרום זה יהיה בכותל, או בנתיבות או משהו אחר, אבל שיהיה רוחני, בשביל הנפש.

הטיולים הקרובים שלנו שאני יכולה להמליץ לכם עליהם זה לצאת ב-12 בצהריים למקומות קרובים לבית כמו הספארי עם הנכדים, או החקלקרח במרכז פרס בחולון בשביל המתבגר שלנו.

 

אין כמו ירושלים

ירושלים היא מועדפת עלינו לטיול, כך שנשלב אותה עם המתבגר שלנו וניסע לאטרקציה רצינית. מה שמצאנו קרוב לירושלים. אומגה של 600 מטר כבל – דקה וחצי של ריחוף בגובה 150 מטר מעל הקרקע, ותקווה אחת: שלא יבואו רוחות רעות. נשלב עם טיול טרקטרונים באזור היפה והמיוחד הזה. כשכולם ישראלים כמונו שמחפשים אטרקציות זה פחות מפחיד. ונקנח ביקב קרוב למקום, משם ניסע לעיר ירושלים לתפילת חג בכותל ונקנח בגלידה כשרה למהדרין. זה הפלוס בלהישאר בארץ כי יש כשרות מהודרת בכל מקום, והסתדרנו.

 

נחל דוד – ים המלח

טיול שנשכים אליו מוקדם בבוקר (אין ברירה, חייבת לרצות את כולם), ארוחת בוקר מאורגנת מהבית בדרך לים המלח, היעד: נחל דוד וקצת נרטיב את רגלינו במי ים המלח. לנסוע עם הקטנים זה התחשבות לכל אורך הדרך, אני מקווה שמזג האויר יהיה אביבי וטוב ויהיה מים בנחלים. ההליכה המשפחתית בנחל מגדול ועד קטן מאוד כייפית, ועושה גיבוש משפחתי מצחיק ומהנה.

אחרי שלוש שעות ויותר בנחל, תלוי כמה הילדים מסוגלים, נתחיל לארגן את עצמינו לפיקניק. סוחבים כמובן מהבית את כל הציוד והאוכל הדרוש ומכינים לכולם ארוחה חמה וטעימה.

 

על הטורנדו בקיסריה

הטיולים הקצרים שלנו הם לטייל בנתניה על הטייל או לנמל קיסריה כדי להעלות על סירה מרוץ שקופה שנוסעת במהירות שיא ("טורנדו"). לי האמת זה כבר ממש לא מתאים, אז אני מוכנה לשמור על הנכדים בגי'מבורי, העיקר שהילדים יוכלו להנות מסירות מרוץ, בננות, אופני ים ועוד מסלולים מאתגרים.

בשנה שעברה גם נסענו לטיול ג’יפים לילי בהרי ירושלים עם חניה קצרה והכנת קפה בשטח. אנחנו נהננו מההפוגה כשהילדים רצו עוד יותר סיבובים וקפיצות בג’יפ, ואני רק חיכיתי לחזור לשגרה שלי עם הקפה בבוקר, ובלי הלחץ של טיולים מאתגרים שבהם אני חייבת להוכיח להם שוב ושוב שלא הזדקנתי, אלא אני סתם מפחדת מהגובה של האומגה ומהסבובים החדים של הג’יפ…

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *