הטייס משחזר: "לא היה ברור מספיק מה גודל הנזק"

כמה דקות לאחר ההמראה הטייס שהצליח להנחית את המטוס בנתב"ג בשלום קיבל ברשת הקשר מהבקרה הגרמנית הודעה כי השאיר על המסלול חלקי גומי שנפלטו מאחד הגלגלים, הטייס והקברניט משחזרים: "לא חששנו לרגע"

כמה דקות לאחר ההמראה הטייס שהצליח להנחית את המטוס בנתב"ג בשלום קיבל ברשת הקשר מהבקרה הגרמנית הודעה כי השאיר על המסלול חלקי גומי שנפלטו מאחד הגלגלים.

"מכיוון שלא הרגשתי שום דבר מיוחד, פרט למעט רעידות ברגע שהגלגלים נסגרים, ובגלל שיש לי בבטן המטוס 52 טון דלק ולא היה לי שום חיווי על תקלה, קיבלתי החלטה להמשיך ולטוס לישראל", סיפר הטייס לחדשות. "במהלך הדרך קיבלתי פרטים נוספים מגרמניה על מה שנמצא על הקרקע אבל עדיין לא היה ברור מספיק מה גודל הנזק".

ברשויות התעופה בישראל וגרמניה החלו בדו שיח להבין מה גודל הנזק שנגרם לגלגלים. אבל רק כשר מטוסי חיל האוויר שליוו את המטוס בדקו את הנזק, ניתן היה לקבוע בוודאות שמדובר בגלגל שהתפוצץ ולא בפגיעה של כן הנסע".

גורמי תעופה שיבחו את הטייס ואמרו כי מדובר בקברניט מנוסה עם הרבה קור רוח שביצע נחיתה מושלמת בתנאים האלה. הקברניט סיפר "שלא חשש וידע שיצליח לנחות בשלום ולהביא את הנוסעים בשלום לקרקע". הוא מטיס את ה-737 כבר 32 שנה וזכה למחאות בישראל.‎

יושב ראש איגוד הטייסים, קברניט ״אל על״ מידן בר, שיבח את התנהלות נתב"ג : "ההתנהלות של נתב״ג באירוע הזה מייצרת בנו כטייסים תחושה מאוד טובה, כשאתה מכריז חירום אתה יודע שזה מתורגם בפועל להיערכות רצינית". בר הוסיף כי זה לא עניין של מזל, אלא של ניסיון והקפדה על נהלים גם מצד החברה וגם מצד נמל התעופה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *