אטופיק דרמטיטיס: כך משפיעה אסתמה של העור על איכות השינה

למרות שאין זו מחלה קשה, אסטמה של העור,  (אטופיק דרמטיטיס) משפיעה עד מאד על חיי היומיום. אטופיק דרמטיטיס עלול לשבש את סדר היום המשפחתי בשל האילוצים שהוא כופה, תשומת הלב והטיפול הנדרש עקב הגירוד הבלתי פוסק שמחמיר את התסמינים וגורם ללילות קשים

אסטמה של העור, זוהי מחלת עור כרונית הנפוצה אצל כ-20% מאוכלוסיית הילדים במדינות המפותחות. זהו מצב דלקתי כרוני של העור הקשור בעור יבש. נהוג בעולם לקרוא למחלה "האסטמה של העור" בגלל השכיחות של ילדים הסובלים מאסטמה ומאטופיק דרמטיטיס במקביל. שתי המחלות מגיעות בהתקפים וביניהם תקופות רגיעה.

מחקרים הוכיחו כי מדובר במחלה תורשתית גם במערכות האינונולוגיות שמגיבות ביתר גירוי של העור, וגם במבנה הביולוגי הלא תקין של העור. מאפייני המחלה הם גירוד קשה ובלתי נשלט, יקיצות רבות בלילה, עייפות בשעות הבוקר, התקפי זעם ובכי. לא בכדי הוגדר הסימפטום כ"תסמונת הילד המתגרד". מחלה זו פוגעת באיכות חייו של התינוק או הילד.

הגורמים העיקריים למחלה הן תורשה וגורמים סביבתיים כמו אבק,  שינויי מזג אויר, מגע עם חיות שעירות, צמר, צמחיה וחומרי כביסה שאינם "ביו". כל אלה עוזרים ביצירת דלקת העור.

עור יבש ומגורה במיוחד: סיוט להורים, פגיעה בילדות של הילדים. 20% מהילדים ברחבי העולם סובלים מעור יבש ומגורה במיוחד

באופן מובן, יש לכך השפעה משמעותית על איכות החיים. אימהות ואבות לילדים הסובלים מהתופעה יודעים שהדבר יוצר לא רק גירויים בעור אלא גם משפיע על חיי החברה של הילד, ביצועיו בלימודים והחשוב ביותר, עומד בדרכה של שנת לילה שלווה.

85% מההורים מוצאים שעורם היבש והמגורה של ילדיהם משפיע על המצב הנפשי של עצמם

תחושה זו של חוסר אונים ותשישות משפיעה על חייהם המקצועיים, כמו גם על מערכת היחסית הזוגית ואיכות חייהם.

60 דקות שינה פחות לעומת ילדים בריאים

בהשוואה לילדים בריאים, נמצא שילדים עם עור יבש ומגורה במיוחד, בממוצע, ישנים שעה פחות כל לילה. כ-9 מתוך 10 הסובלים מהתופעה חווים הפרעות שינה ו-1/4 מבלים את הלילה שלהם בתחושת חוסר נוחות.

מחקר ראשון מסוגו: מדידת ההשפעה של הקלה מידית לעור יבש ומגורה בקרב ילדים על איכות חיים

שנת לילה טובה הכרחית להתפתחותם התקינה של ילדים כמותג אשר חרט על דגלו מחויבות לחיים טובים יותר לעור רגיש, לה רוש-פוזה מציע פתרונות למשפחות באמצעות מוצרים שמרגיעים ומטפלים בעור יבש ומגורה במיוחד. לה רוש-פוזה ערך מחקר ראשון מסוגו במטרה למדוד את האפקט של ליפיקאר AP+ וסינדט AP+  על איכות החיים של ילדים.

התוצאות היו מרעישות והוכיחו שמוצרי ליפיקאר AP+ יכולים להשפיע על שינה, גירויים בעור ואיכות החיים של ילדים ומשפחותיהם. המוצרים נמצאו כ:

  • מסייעים בשיפור משך השינה של ילדים עד 42% ולכן מאפשרים גם להורים יותר שעות שינה
  • מפחיתים עד פי 2 מהגירויים
  • מפחיתים את ההשפעות השליליות של עור יבש ומגורה במיוחד עד 73%

תוצאות המחקר מעידות שבשימוש במוצרי ליפיקאר AP+ בשגרת יומם של הילדים, הורים יכולים להיות רגועים שהם עוזרים לילדים שלהם לישון טוב בלילה. כשהעור רגוע גם הילדים.

איכות השינה אצל ילדים // צילום: יח"צ

הפתרון של ליפיקאר: יעילות מוכחת קלינית

עד היום הטיפולים נועדו להרגעת הדלקת ואח"כ סיוע בשחזור המחסום הטבעי של העור כהגנה עליו. כיום, מעבדות "לה רוש-פוזה" מוכיחות כי אין זה מספיק לשחזר את מחסום ההגנה של העור, אם כי יש לאזן מחדש את המיקרוביום (חיידקים ונגיפים בגוף האדם) שלו. כל עוד המיקרוביום של העור לא יאוזן, בתקופות היובש יחזרו הגירויים הבלתי נעימים.

ליפיקאר סינדט AP+ (קרם רחצה עדין במיוחד לגוף) וליפיקאר באום AP+ (קרם גוף מזין לעור יבש במיוחד) פותחו ע"י לה רוש-פוזה לפני 25 שנה. מדענים החוקרים את העור במעבדות "לה רוש-פוזה" גילו תגלית מפתיעה המשנה את חוקי המשחק. פטנט בלעדי ומעוגן בחוק: Aqua Posae Filiformis – מרכיב פרוביוטיק הפועל לחדש ולמלא את המגוון הביולוגי של העור ולהביאו לידי איזון אופטימלי, ומסייע להשגת האיזון של המיקרוביום לאורך זמן.

ליפיקאר סינדט AP+  קרם רחצה עדין במיוחד לגוף, בעל פורמולה מועשרת בחמאת שיאה וניאצינמיד, בשילוב עם אקווה פוסיאה פוליפורמיס, מרכיב פעיל חדשני וייחודי המעוגן בפטנט הפועל על הגורמים היוצרים עור מגורה במיוחד. ללא סבון, ללא בושם, ללא פארבן. נבדק על עור רגיש גם בישראל, היפואלרגי. מתאים גם לשימוש על עור הקרקפת של תינוקות ולטיפול בקשקשת תינוקות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לאטופיק דרמטיטיס יש עמותה עם הרבה ייעוץ ומידע

    כתבה יפה על אטופיק,
    אני ראיתי שיש אתר מלא מידע על אטופיק דרמטיטיס של העמותה,
    נעזרתי בקריאת המאמרים וממליץ גם לבקר שם, http://www.atopic-d.org

    רוביק קלאנר |
    הגב