היום בצהריים: השבעת חברי הכנסת ה-21

מאה ועשרים חברי הכנסת ה-21 יגיעו היום למשכן להשבעה החגיגית עם בני משפחותיהם, ויקבלו בכנסת את פני הנשיא. לאחר מכן יצהירו אמונים במליאת הכנסת

הכנסת ה-21 – נפתחת: היום תיפתח הכנסת ה-21 באופן רשמי ו-120 חברי הכנסת יושבעו בטקס חגיגי במליאה. עבור 49 מהם זו הפעם הראשונה.

בימים האחרונים, מאות עובדי הכנסת נערכו ליום החגיגי ושקדו על הכנת המשכן לקבלת הפנים המרהיבה, שכמוה טרם נראתה.

חברי הכנסת, ותיקים וחדשים כאחד, יגיעו למשכן כשהם מלווים בבני משפחותיהם. עם כניסתם למשכן, החל מהשעה שמונה בבוקר, יצעדו נבחרי העם הנרגשים על שטיח אדום. מיד תימסר לידיהם תעודת חבר כנסת רשמית מטעם ועדת הבחירות המרכזית ולדש בגדם יוצמד פרח חגיגי.

הם יצטלמו עם התעודה לתמונת השבעה, מזכרת מהרגע המרגש, ומשם יופנו לצילום רשמי אשר ילווה אותם במהלך כהונתם בפרסומים רשמיים מטעם הכנסת ובלוחות הנוכחות במשכן. לאחר מכן יוזמנו חברי הכנסת ובני משפחותיהם להתכנסות וכיבוד קל במרפסות טרקלין שאגאל.

בדרכם לטרקלין יחלפו המוזמנים על פני תמונות התערוכה "70 שנים לכנסת", המוצבת גם בנמל התעופה בן גוריון וסוקרת את ההתרחשויות ההיסטוריות במשכן. התערוכה הוצבה במיוחד לרגל ההשבעה.

בהמשך, בשעה 15:00 יחל טקס קבלת הפנים לנשיא המדינה ברחבת הכנסת, בנוכחות כלל חברי הכנסת והמשפחות הנרגשות. לראשונה בתולדות המשכן יקבל משמר הכבוד של משמר הכנסת את נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, באמצעות מצעד כבוד, על רקע מארש שתנגן תזמורת צה"ל. עוד ילוו את הנשיא שיירת אופנועים ופרשים על סוסים.

יו"ר הכנסת בפועל, יולי אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, קצין הכנסת יוסף גריף וראש אגף טקסים ואירועים ליאת שמעוני-קוניצקי, יקבלו את הנשיא. ברקע תשמיע תזמורת צה"ל תרועות חצוצרה ואת המנון המדינה.

לאחר מכן, יונף נס הנשיא ואדלשטיין וריבלין יסקרו את משמר הכבוד. לבסוף יניח נשיא המדינה זר לרגלי הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל, המוצב ברחבת המשכן.

משם יפנו למבואת לשכת יושב ראש הכנסת, לטקס חדש: תחילתה של מסורת בה חותם נשיא המדינה ב"ספר הנשיאים": ספר מיוחד, כרוך בהידור, בו יברכו מעתה נשיאי ישראל את חברי הכנסת לכבוד השבעתם. טקס החתימה ייערך במבואת יו"ר הכנסת.

לאחר מכן יגיעו אל מליאת הכנסת. כשביציעים צופים בהם מאות בני משפחה נרגשים יחד עם נושאי התפקידים הבכירים במדינה, יפסעו 120 הנבחרים החדשים אל אולם המליאה, אשר יחד עם מבואת הח"כים עבר מתיחת פנים במהלך פגרת הבחירות, בדגש על בטיחות והנגשה: רצפת האולם "הושטחה" למפלס אחיד ללא שיפועים, הוזמנו מעלונים שיקלו על חברי הכנסת ועל אורחים רמי מעלה עם מוגבלות את הנגישות לבימת יו"ר הכנסת, הוצבו דגלי ישראל מאחורי כסא היושב ראש והשטיח הבהיר פינה את מקומו לשטיח כחול וחדיש.

בשעה 16:00 בדיוק תכריז מזכירת הכנסת: "כבוד הנשיא". קהל המוזמנים המכובדים יקום על רגליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה. נשיא המדינה יפתח את הישיבה, יזמין את יו"ר הכנסת אדלשטיין להצהיר אמונים ויעביר לו את ניהול הישיבה.

אדלשטיין יקרא בפני חברי הכנסת את נוסח הצהרת האמונים, ואלה יקומו בזה אחר זה ויאמרו: מתחייב / מתחייבת אני. לאחר מכן ייגשו חברי הכנסת להצביע על זהות יושב ראש הכנסת, שככל הנראה יהיה שוב ח"כ אדלשטיין.

משם ינועו כולם לטרקלין שאגאל, שם תתקיים הרמת כוסית בהשתתפות חברי הכנסת וראשי המדינה, במהלכה יתקיים הצילום המסורתי של ראשי הרשימות הנבחרות. בכך יגיע לתומו היום המרגש, יום כינונה של הכנסת ה-21.

יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר כי "במעמד ההשבעה אנחנו מבטיחים לאזרחים ששלחו אותנו לכנסת שנעבוד ונהווה דוגמא עבורם ועבור ילדיהם, שיסתכלו עלינו חברי הכנסת בגאווה ולא בבושה. לא נהיה הקול שצועק על חברו, אלא קולם של אלו שאינם נשמעים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *