היועמ"ש מתנגד לפסילת המפלגות הערביות

מנדלבליט הגיש את המלצותיו על פסילת המפלגות והמתמודדים לכנסת

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש היום ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 מספר עמדות בנושאים שונים, כפי שהתבקש ע"י יו"ר הוועדה.

בנוגע למפלגה הערבית אמר היועמ"ש על העתירות שלא לאשר את התמודדות רשימת המועמדים רע"ם-בל"ד, בטענה שבל"ד דוגלת בחיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית ומסייעת להתנגדות הפלסטינית האלימה ולחיזבאללה, וכן שמרבית חברי הרשימה הם תומכי טרור ואוהדי טרור. עמדת היועמ"ש היא כי בשים לב לאופן בו פורש חוק יסוד הכנסת ע"י ביהמ"ש העליון, חומר הראיות הכולל שהוצג במסגרת שתי הבקשות אינו מצדיק את קבלתן, שכן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים.

מנדלבליט התייחס לעתירה שלא לאשר את מועמדותו של ד"ר עופר כסיף בבחירות, בטענה שהוא שולל את קיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותומך במאבק המזויין של חמאס במדינת ישראל. עמדת היועמ"ש היא כי בשים לב לאופן בו פורש חוק יסוד הכנסת ע"י ביהמ"ש העליון, חומר הראיות הכולל שהוצג במסגרת הבקשה אינו מצדיק את קבלתה, שכן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת מועמד מלהתמודד בבחירות.

התייחסות היועמ"ש לעתירה שלא לאשר את התמודדות רשימת המועמדים חד"ש-תע"ל, בטענה שמרבית חבריה תומכי ואוהדי טרור ושוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, וכן תומכים במאבק המזויין של הטרור נגד ישראל. עמדת היועמ"ש היא כי בשים לב לאופן בו פורש חוק יסוד הכנסת ע"י ביהמ"ש העליון, חומר הראיות הכולל שהוצג במסגרת הבקשה אינו מצדיק את קבלתה, שכן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים או מועמד מלהתמודד בבחירות.

בנוגע לעתירה שלא לאשר את התמודדות רשימת איחוד מפלגות הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) בשל "פגיעה בשוויון". עמדת היועמ"ש היא כי דין הבקשה להידחות על הסף שכן העותר לא הצביע על עילה שבדין המונעת ממפלגות להתאחד לרשימה אחת לצורך מעבר אחוז החסימה.

לסיום כתב היועמ"ש על העתירה לפסול את מועמדותו של ח"כ אלי בן דהן, המשובץ במקום ה-28 ברשימת הליכוד לכנסת ה-21. עמדת היועמ"ש היא כי אין כל עילה מבוררת בדין לפסילת מועמדותו של חבר הכנסת אלי בן דהן, עקב ההסכם בין מפלגת הליכוד למפלגת אח"י.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *