היועץ בולטון לנתניהו: "איראן ממשיכה לחתור לנשק גרעיני"

ראש הממשלה נתניהו והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בולטון, נועדים ברקע המתיחות עם איראן. בולטון: "הסימנים מראים כי איראן אינה מחפשת שלום"

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, תקף הבוקר את איראן בפתח פגישתו בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי היא "שואפת להשיג נשק גרעיני ובונה את כוחות משמרות המהפכה".

"הסימנים מראים כי איראן אינה מחפשת שלום", אמר בולטון והוסיף: "צבאנו מוכן לנוע והוא הטוב בעולם, איראן לא יכולה להיות בעלת נשק גרעיני".

ראש הממשלה אמר בהצהרתו כי התוקפנות האיראנית גברה כאשר הסנקציות נגד איראן הוסרו בגלל הסכם הגרעין וכסף החל לזרום אליה. "התומכים בהסכם הגרעין אמרו שזרימת הכסף תהפוך אותה למתונה וההפך קרה. מי שאומר שרק לאחרונה החלה התוקפנות חי בכוכב אחר".

פגישת השניים נערכת ברקע המתיחות בין ארצות הברית לאיראן. לאחר הפגישה צפוי בולטון להיפגש עם מקבילו הישראלי, מאיר בן שבת, לקראת כינוס היועצים לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוסיה וישראל שיתחיל מחר ויתמקדו בפעילות האיראנית והמצב בסוריה. היועץ בולטון הדגיש את חשיבות הפסגה המשולשת ואמר כי היא תהווה הכנה למפגש העתידי בין הנשיאים טראמפ ופוטין שייתקים בפסגת ה-G-20 הקרובה.

בפגישה בין נתניהו לבולטון משתתפים גם ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד  פרידמן, ושגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר וכן המזכירים הצבאיים של ראש הממשלה.

בין שלוש המדינות יש חילוקי דעות בכמה נושאים. בעוד ישראל וארצות הברית מעוניינות לדון בהגבלת הפעילות של איראן במזרח התיכון, רוסיה מבקשת לקדם פתרון מדיני לסוריה. מדובר בפתרון הכולל גם הכרה במשטרו של אסד ששב לשלוט בחלקים נרחבים במדינתו.

כזכור, הלילה הודיע הנשיא האמריקני כי הוא יטיל מחר סנקציות משמעותיות נוספות על איראן, זאת לאחר תקרית הפלת כלי הטיס הלא מאוייש האמריקני בשבוע שעבר. הוא הוסיף שפעולה צבאית נגד איראן עדיין נשקלת, והבהיר בציוץ כי הוא עצר את התקיפה רק לעת עתה. בעקבות הדיווח לפיו טראמפ ביטל תקיפה שאושרה ביום שישי האחרון.

בתוך כך, ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי הנשיא טראמפ אישר לפנטגון להפעיל בליל חמישי האחרון מתקפת סייבר על מחשבים ומערכות איראניות שאחריות על ירי טילים, זמן קצר אחרי הפלת המל"ט האמריקני. לפי הדיווח, המתקפה, שהוצעה לנשיא טראמפ אחרי מתקפת המכליות במפרץ עומאן לפני שבועיים, גרמה לנזק ממשי אך לא לפגיעה באזרחים או חיילים ונחשבה לאלטרנטיבה "פרופורציונלית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *