"הייתי צריך כסף, מה לעשות": כך הסביר צבע לעובדי מס הכנסה במבצע ביקורות באזור עפולה

במבצע ביקורות של פקיד שומה עפולה, נערכו 149 ביקורות ניהול ספרים בבתי עסק, כאשר ב-26 מהם נמצא כי לא רושמים הכנסות כחוק. הביקורות נערכו בעסקים בענפי המסחר, התעשייה ומתן השירותים, והתרכזו בערים בית שאן, עפולה, מגדל-העמק, יוקנעם, רמת ישי, וקריית טבעון. למבצע קדמו פעולות הכנה שכללו מיפוי וסריקה לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, ועריכת קניות ביקורת סמויות.

באחת הביקורות באתר בנייה בעפולה התברר כי 9,000 ₪ שקיבל צבע עבור עבודת הצביעה לא תועדו וכי הוא כלל לא מנהל ספרים. כאשר נשאל על כך ענה למבקרים: " הייתי צריך כסף מה לעשות". בביקורת נוספת, באולם אירועים בבית שאן, מצאו עובדי מס הכנסה שישה צ'קים בסכום כולל של 21,500 ₪ שלא נרשמו בספרים. העובדת במקום לא יכלה לתת הסבר, ולדבריה אולי מדובר בצ'קים לביטחון.

בביקורת אצל עורך דין בבסמת טבעון, נמצאו שתי העברות בנקאיות בסך כולל של 55,500 ₪ שלא נרשמו בספרי החשבונות. כשנשאל על כך, תירץ עורך הדין: "לא ידעתי שצריך להוציא קבלה, חשבתי שרק על שכר הטרחה מוציאים קבלה". בדוכן פירות וירקות בשוק הנייד בבית שאן, ערכו המבקרים קניית ביקורת שלא נרשמה בספרים. בביקורת נמצא כי גם תשלומים אחרים בסך כולל של 9,180 ₪ לא נרשמו בספרי החשבונות של העסק. הסברו של המוכר: "אני רושם בסוף היום ואבקש הקלה ממס הכנסה קשה לרשום ולמכור יחד".

מבצע הביקורת, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אזור קבצים מצורפים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *