"היית מלאך": עין לא נותרה יבשה בהלווית הרב הבר

בנו של הבר, נתנאל, ספד לאביו ואמר: "אבא כל כך נזהר מהקורונה. עוד לפני ההנחיות של משרד הבריאות הוא לא יצא מהבית. אבל הקדוש ברוך הוא בחר בו להיות 'קרבן ציבור'"

יו"ר עמותת "מתנת חיים" הרב ישעיהו הבר שפעל לעידוד תרומות כליה, נפטר אמש (יום ה') מקורונה. הוא הדסה עין כרם בירושלים, הרב הבר הובא במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) למנוחות בבית העלמין הר המנוחות בירושלים. .

נאה הבר, תושב שכונת הר נוף בירושלים, נולד בתל אביב ולמד בישיבת פוניבז'. שימש כרב וכראש ישיבה, עד שהתמוטט לפתע ברחוב. הוא פונה למיון ושם התברר כי כליותיו חדלו לתפקד.  מאז עבר טיפול דיאליזה והחל להקים ארגון שמטרתו  לספק כליות לחולים.

הרב הבר נטמן בהר המנוחות בירושלים, בהלוויה קורעת לב בה השתתפו בני משפחתו של הבר, שנדבקו אף הם בנגיף,  הבנים  הגיעו באמבולנס ולא יצאו ממנו כדי שלא לבוא במגע עם הקהל.

 

"לכל מי שנמצא כאן יש רק כליה אחת", מירר בבכי אחד מבני המשפחה על הקבר, "נמשיך את המסע ואת הפרויקט של הרב הבר גם בלעדיו, והוא ילווה אותנו מלמעלה".

בנו של הבר, נתנאל, ספד לאביו ואמר: "אבא כל כך נזהר מהקורונה. עוד לפני ההנחיות של משרד הבריאות הוא לא יצא מהבית. אבל הקדוש ברוך הוא בחר בו להיות 'קרבן ציבור'".

"הוא היה אדם כל כך מיוחד", אמר הבן, "אנחנו יודעים כמה אבא עזר לכל אחד בלי סוף. רק הלב הענק שלו היה יכול להכיל את כולם. אנשים סמכו עליו, כל אחד הרגיש מיוחד, שהוא החבר הכי טוב שלו. הוא הספיק בתוך כמה שנים מה שאנשים אחרים לא מספיקים לעשות בחיים שלמים".

הרב הראשי לישראל דוד לאו ספד לרב הבר ואמר: "התהלכת בין אנשים כשתמיד חיוך על פניך ונדמית להם כבן אדם, אבל באמת היית מלאך". לדבריו המנוח היה ידיד וחבר יוצא מן הכלל ש"כל כולו לב גדול וחיוך גדול", "אדם שלם בתורה, שלם בלב, שלם במסירות שלו, אדם מופלא".

איש היחצ יר טוקר שפעל מול הרב הבר תיאר בטוויטר: "כמה דמעות אפשר לשפוך. אשתו של הרב הבר, הרבנית רחל היקרה והנדירה שנדבקה גם היא בקורונה, נמצאת באמבולנס ולא יכולה להיפרד כראוי משותפה לכל החיים, הם היו יחד כל הזמן בעצה חיבוק ותושיה לכל החולים והמושתלים יום ולילה. אוי, מי מאמין שזה מה שקרה לנו."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. והנה לזכותו....

    נא תקשיבו טוב לדברים אמיתים היוצאים מן הלב– המגפה תעלם כמו שהיא הגיע עכשיו אני רוצה לדבר על הקורונה יותר לעומק. לפני כן לא היית לי רשות כי העולם היה צריך להרגיש את זה חזק מאד.

    הקורונה עצמו -אי אפשר לומר שזה עשוי ע"י בני-אדם, אמנם הרשעים עשו את זה אבל זה בא לעולם כי הקב"ה רצה שזה יהיה כך. הרשעים יודעים גם את זה, אבל הם לא רוצים לדעת באמת. הרשעים קבלו רשות להשתלט על רוב העולם עם הקורונה וכל העולם עכשיו רועד מפחד.

    הרבה אנשים נהרגו ע"י זה, יש כאלה שנהרגו יחד עם מחלות אחרות, אבל בסה"כ מה שגמר אותם – זה הקורונה . הקורונה בא להוריד את השקר, שאולי יהודים וגם גויים יפתחו את העיניים לראות – איך הם הפכו את הגן-עדן שהקב"ה ברא לגהינום שיש היום. הקב"ה נתן לנו את התורה המלמדת אותנו איך לחיות – איך להעביר את החיים שלנו כך שבסופו של דבר נזכה לגן-עדן, אך הבן-אדם אכל מעץ הדעת נגד רצון ד' ומאז הוא אוכל כל הזמן מאותו עץ. וכך העולם נהפך בעצמו לגהינום עוד לפני הקורונה שלא נדע. רוב העולם החליט – לא צריך להקשיב לבורא עולם, אפשר לעשות את כל התאוות והרצונות שלנו .

    והדבר הראשון שנפגע זה ה"קדושה"… הקדושה כמעט נעלמה ועכשיו רוב בני האדם רוצים רק את ההנאות שלהם. אני מדבר גם ליהודים וגם לגויים – רוב העולם החליט שהוא זה המחליט מה טוב ומה רע ולעשות כל מה שהם רוצים.

    הרשעים הכי גדולים מביאים את זה לשיאי-שיאים של רשעות שאני אפילו לא רוצה להתחיל לתאר ולהסביר את העברות שלהם. ברוך ד' שיש יהודים שעדיין משתדלים ללכת בדרך התורה, אבל רוב העולם הולך להרס בגלל שמי שהולך נגד הקב"ה -חס ושלום ונגד תורתו – הסוף שלו יכול להיות רק גרוע מאד. עכשיו הרשעים "שולטים" כביכול בכל העולם, אבל האמת היא כי רק ד' שולט – לא רק על כל העולם, אלא על כל מה שקיים בכלל, הם טיפשים כי הם חושבים שהם יכולים עם הטכנולוגיה שלהם לנצח את הקב"ה חס ושלום, וזה לא יכול להיות – זה סתם שטויות.

    יש עכשיו את הקורונה שהם חושבים שהם בראו ושלחו את זה לעולם כדי להביא את כל העולם תחת השלטון שלהם – אבל זה לא יהיה, בסופו של דבר הקורונה הגיעה על מנת שאנחנו היהודים – אלה שנשארו יהודים, אלה שנשארו עם הקב"ה, אלה שמחכים עם בכי רב לגילוי של משיח צדקנו. אנחנו נדע ונראה בעתיד הקרוב – עוד ניסי ניסים שיראו לנו ברור – שאין עוד מלבדו ומשיח צדקנו כבר פה. הגויים יקבלו את המכה שלהם בגדול והם יעלמו מהעולם. בקרוב מאד המשיח יתגלה, אבל לא נדע בטוח שזה הוא כי יהיו עוד כמה אנשים שיגידו שהם המשיח וזה יגרום לבלבול. המחלה הזו, המחלה הקשה, הרעה – היא עושה רע כדי שיהיה טוב ליהודים. היא עוזרת לנו לגלות את האמת.

    תקשיבו טוב – המגפה תעלם כמו שהיא הגיע – אבל אנחנו עוד צריכים לסבול וזה לא יגמר עד שרוב היהודים יקבלו את האמת שהקב"ה הוא בורא עולם והכל יכול – לא -בני אדם ולא רופאים ולא צבא ולא משטרה ולא מדע ולא כלום – רק הוא -האלוקים.

    וזה לא לטובתנו שאין מניינים לתפילה ואין לימוד בחברותות, אבל אפשר ללמוד בחברותות ובשביל זה יש לנו טלפונים ופלאפונים וכל מיני מכשירים ובנוסף לזה יש הרבה יהודים שמצאו דרך להתפלל במניין בלי לעבור על התקנות של הרשעים. אבל אנחנו נדע שכדי לחיות חיים של שקט ושלווה – הם חייבים להיות עם תורה – הבסיס חייב להיות תורה, הבסיס של החיים שלנו חייב להיות תלמידי חכמים שכאן בעולם הזה – הם מכוונים אותנו לדרך האמת שהיא התורה.

    הבעיה פה היא שגם בתוך החרדים יש רשעים הדבוקים יותר לשקר מאשר לאמת, ומי שנדבק לאמת סובל פחות ומי שלא נדבק לאמת – בסופו של דבר – יעלם. ואפילו אם יהודי נראה חרדי חרדי – זה לא אומר שבלב שלו הוא חרדי חרדי והלב שלו קשור עם הקב"ה. יש גם חילונים שעוד לא גילו את התורה כמו שצריך אבל יש להם יותר קשר עם הקב"ה מאשר חלק של החרדים אשר מוכנים להלשין אחד על השני, מוכנים לעשות רע אחד לשני עם לשון הרע, להוציא שם רע ודברים כאלה – שזה רוצח בן-אדם לא פחות מהקורונה, וזה צריך להיעלם.

    עם ישראל צריך להיות מאוחד והמחלוקת חייבת להיעלם. יש חילונים לא דתיים שיש להם רגש, יש להם נשמה יהודית והקורונה באה למשוך אותם יותר לדת. אין שאלות על הקב"ה – אנחנו צריכים ללמוד, הקב"ה הוא הכל יכול, אין שאלות. אין לשנות דבר מהתורה שהוא נתן לנו בהר-סיני וזו התרופה – לא לשנות ולהמשיך עם הקב"ה.

    הצדיקים שנרצחו בשואה ידעו את האמת כי השואה הייתה בגלל החטאים שלנו. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מדברים על זה, אבל זה פשוט הדוגמא הכי גדולה – לפחות 6 מיליון יהודים נרצחו רק בגלל שהם יהודים. אחרי השואה העולם התחיל להיות קצת יותר טוב אבל עוד פעם ירד – עוד יותר עמוק. וגם עכשיו יש רצח המוני – רצח המכוון לנשמה היהודית, ומה הנשק – גשמיות, תשוקות וכל הזבל של העולם, הפסיכולוגיה, הרפואה והכל הכל הכל זה שקר גמור ואנחנו הופכים אותם – את הרופאים ואת המנהיגים כביכול – לאל פייל וזה לא אמת. במקרה הטוב הם אנשים תמימים המשתדלים וטועים, במקרה הרע הם רשעים גמורים.

    עם ישראל היקרים, הקורונה באה להראות לנו מי באמת קרוב לקב"ה. וזה השיעור הראשון שנקבל בסדרה של שיעורים קשים, שיעורים אשר ילמדו אותנו עד לגאולה השלמה – כי אין עוד מלבדו. וכמו שאחרי יציאת מצרים חיינו במדבר בניסי ניסים בלי לאגור אוכל, בלי שום דבר, בלי שום מאמץ גשמי, יכולנו לשבת כל היום וללמוד ולנהל חיים של טהרה בלי כל הגשמיות שבני-אדם צריכים יום-יום, לא היתה מכולת לא סופרמרקט, לא היינו צריכים כלום וד' נתן לנו כל מה שהיינו צריכים ובטח שלא היינו צריכים כסף, וכך משך 40 שנה הסתובבנו במדבר בלי בית ומקום קבוע ונהנו כמו ב-גן עדן. -עם ישראל – כמו שאמרתי הקורונה תעלם פתאום – כמו שזה התחיל ואחרי זה יתחיל נסיון לא קל ואחרי זה עוד שלב, ישאר ורק חלק של האנשים מאמינים באמת בקב"ה ואז נגיע לכל האמת.

    אבל לפני כן תהיה נפילה קשה של כסף, יהיה קשה. למי שיש ביטחון בד' – ישרוד את זה, אחרי זה או לפני, אני לא יודע בדיוק , תהיה מלחמה אבל לא סתם מלחמה, אלא מלחמה הכי קשה שהייתה אי-פעם בעולם וישרדו את זה אלה שמאמינים בקב"ה, ואחרי זה יגיע הכוכב – זה בעצם לא כוכב זה מיני-שמש עם 7 כוכבי לכת הסובבים אותה עם זנב ארוך של מיליוני ק"מ עם מיליארדי אסטרואידים ומטאורים בכל מיני גדלים אשר כבר התחילו ליפול על כדור הארץ וזה יהפוך את כדור הארץ למשהו שאנחנו לא נכיר, רוב כדור הארץ יהיה מתחת למים וארץ-ישראל תהיה כמו אי שצף על פני המים. שני שליש של העולם יחרב " וְהָיָה בְכָל הָארֶץ נְאֻם ד' פִּי שְׁנַיִם בָּהּ יִכָּרְתוּ יִגְוָעוּ וְהַשְּׁלִשִׁית יִוָּתֶר :בָּהּ " (זכריה)-

    עם ישראל – עכשיו הגיע הזמן לחזור לאמת – לגמרי ויש רק אמת אחת בלבד והיא הקב"ה, תאמינו שהוא הכל יכול, תאמינו שהעתיד שלנו יהיה יותר טוב ממה שאנחנו יכולים לדמיין עכשיו . אבל כדי להגיע לזה – אנחנו צריכים לעבור את הניסיונות כמו שאמרתי, ניסיונות שמטרתם למחוק את החטא הראשון ולהוציא את הנחש שהכנסנו לתוכנו ואז הכל יהיה לנו ברור. ליהודים שבחו"ל שרוצים להגיע לאמת – אם אתם יכולים – תגיעו לארץ-ישראל, אפילו עכשיו! אמנם אני יודע שמקבלים רק מי שיש לו אזרחות ישראלית, אבל בעתיד הקרוב זה יהיה פתוח לכולם.

    ומי שמגיע שידע – זה לא יהיה קל בגלל שאדם הבא ממקום של טומאה למקום הדורש קדושה – אז זה יהיה קשה, ואני יודע שלרוב הישראלים שגרים בא"י אין את הקדושה הזו, אבל אלה שבאים לארץ-ישראל בגלל שהם רוצים להיות יותק קרובים לאמת, קרוב יותר להכל יכול, קרוב יותר לקב"ה – חייב לעבור אתגרים ולפעמים קשים כדי להוכיח לבורא העולם שזה באמת מה שהם רוצים. אבל אם אתם באים בלי אמונה – זה לא יעזור לכם, אתם צריכים להגיע כי אתם מאמינים שהקב"ה הוא הכל יכול והוא נתן לנו את ארץ-ישראל כדי לחיות בדרך התורה ולא שום דבר אחר.

    זה רציני עכשיו, מאד רציני ואוי למי שחושב אחרת. עם שראל , אני מתחנן לפניכם, מי שיכול להגיע – שיגיע כמה שיותר מהר, ומי שלא יכול להגיע – לא לדאוג, ד' יציל אתכם אבל רק אם אתם עם כל הלב והנשמה בכיוון הנכון – בכיוון הקב"ה. מי שעם הקב"ה – אין לו מה לפחד, זה יהי המפחיד – אבל לא לפחד תהיו עם התורה, אמונה וביטחון בד' שהוא הכל יכול וכשהנציג שלו יתגלה – ללכת איתו כי הוא נישלח כדי להציל אותנו.

    והיהודים האמיתיים שרח"ל נפטרים עכשיו לפני הגאולה, זה פשוט, הם גמרו את התיקון שלהם ובעזרת ד' יקומו בקרוב בתחיית המתים בקרוב. ושוב, כמו שאמרנו – דבר אחד נגמר ועוד דבר התעוררות יתחיל, ד' מוביל אותנו שלב אחרי שלב וכמו במכות מצרים – היהודים האמיתיים לא יסבלו מזה. עם ישראל חי – חי בלי די, והעתיד שלנו לנצח.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב