היסטוריה בבית הלבן: נתניהו ומנהיגי ערב חתמו על הסכם שלום

הערב התקיים בבית הלבן טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והצהרת השלום עם בחריין. טראמפ החמיא לנתניהו במהלך פגישה של השניים בבית הלבן: "אתה מנהיג מדהים". נתניהו פירגן בחזרה: "יש לך את המפתח ללבבות של האנשים בישראל".

הערב התקיים בבית הלבן טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והצהרת השלום עם בחריין. טראמפ החמיא לנתניהו במהלך פגישה של השניים בבית הלבן: "אתה מנהיג מדהים". נתניהו פירגן בחזרה: "יש לך את המפתח ללבבות של האנשים בישראל".

"אנחנו מסמנים עתיד חדש למזרח התיכון", אמר. "שלושת המנהיגים של המדינות האלו יחד ייקחו צעד גדול לכיוון העתיד ויחיו יחד בשלום ובשגשוג. האנשים במזרח התיכון לא יאפשרו לשנאה לישראל להוות תירוץ לרדיקליות או לקיצוניות מכל סוג. הם לא יאפשרו לגורל של האזור שלהם להיות בלתי ממומש".

"ישראל, איחוד האמירויות ובחריין יקימו שגרירויות, יחליפו ביניהן שגרירים ויתחילו שיתוף פעולה כשותפים, תיירות, סחר, בריאות, ביטחון הם יעבדו יחד, הם חברים", הוסיף הנשיא. "יחד ההסכמים האלו ישמשו כבסיס לשלום כולל ברחבי האזור כולו משהו שאף אחד לא העלה בדעתו שהוא אפשרי במהלך עשורים רבים, אבל ברגע שזה נעשה תוך כדי כבוד הדדי ושותפות, אנחנו ומברכים את כולם על ההישג יוצא הדופן הזה".

מיד לאחר הנאום של הנשיא טראמפ, ראש הממשלה נתניהו ניגש לפודיום והחל לדבר. "היום הזה הוא שיא בהיסטוריה שמבשר על עידן חדש של שלום", אמר. "במשך אלפי שנים העם היהודי התפלל לשלום. במשך עשרות שנים מדינת ישראל התפללה לשלום, וזו הסיבה שהיום אנו מלאים בהוקרת תודה. השלום שאנחנו חותמים עליו היום, מביא את ארה"ב ואת ישראל והמזרח התיכון לעידן חדש בעולם כולו למעשה".

נתניהו פנה לנציגי האמירויות ובחריין והוסיף ברכה בערבית: "סלאם עליכום".

נתניהו התייחס לעבר רווי המלחמות של עם ישראל. "עם ישראל מכיר היטב את מחיר המלחמה, אני מכיר את מחיר המלחמה", סיפר. "אני נפצעתי בקרב, חבר קרוב שלי מת בזרועותיי, אחי יוני איבד את חייו כאשר הגן על השבויים באנטבה. במשך השנים כאשר אני באתי לנחם את המשפחות השכולות בישראל, נפגעי הטרור, ראיתי אבל, יגון, וזו הסיבה שאני מתרגש כל כך להיות כאן היום. אלה אשר מכירים את סבל המלחמה, מעריכים עוד יותר את השלום. וברכות השלום שאנחנו מביאים היום יהיו דבר נפלא, מאחר והשלום הזה בסופו של דבר יתרחב ויכלול מדינות ערב נוספות. ובסופו של דבר הוא יכול לסיים את העימות הישראלי-ערבי לעד".

"אני הקדשתי את חיי להציב את ישראל בקרב העמים כדי לעגן את העתיד של המדינה היהודית היחידה", סיכם נתניהו. "ההיסטוריה לימדה אותנו שהיציבות מביאה בני ברית, ובסופו של דבר, וזה דבר שאני חוזר עליו שוב ושוב, בסופו של דבר העוצמה מביאה עמה שלום. המלך דוד ביטא את הדברים ואמר זאת לפני אלפי שנים בבירתנו הנצחית ירושלים. התפילה שלו בתנ"ך מאירה את העבר המפואר שלנו אל תוך העתיד הזוהר שלנו: אדוני עוז לעמו ייתן, אדוני יברך את עמו בשלום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *