הכוכבים החדשים של הפוליטיקה החרדית

מחתנו של אריה דרעי ועד המחליף הויז'ניצאי של מוזס: ביהדות התורה ובש"ס השכילו להכניס כוחות חדשים וטריים לפוליטיקה החרדית. ישראל אוחיון התחקה אחר השמות החדשים

הפוליטיקאים החרדים נבחרים בקפידה ע"י גדולי ישראל, ובדרך כלל מי שזוכה לקבל את התפקיד הנחשק נשאר בו למשך זמן רב. יעידו על כך ליצמן גפני ופרוש מ'יהדות התורה'; נהרי, ועקנין ואיציק כהן מש"ס.

אחת הבדיחות הידועות על חברי הכנסת החרדים היא שמי שנכנס לכהן בתפקיד – נדבק לכסא ולא מצליח לקום ממנו עד מאה ועשרים.

אבל משהו חדש קורה בתקופה האחרונה בחילופי הגברי במפלגות החרדיות, הן בבחירות לכנסת והן ברשויות המקומיות. הפוליטיקאים כבר לא בטוחים במקומם, והכח הצעיר במפלגות החרדיות מתחיל לתת את אותותיו ולנגוס בכוח הישן. גדולי ישראל מפרידים את הדבק מהכיסאות הכבדים, ומחליפים את הוותיקים בפנים חדשות ומלאי מרץ ונכונות לפעול למען הציבור.

במטרה לתהות אחר השינויים שנרשמו במפלגות החרדיות בשנה האחרונה – אספנו מעט מידע על ארבעה שמות בולטים שהעניקו את דריסת הרגל שלהם בעולם הפוליטי, הן מאחורי הקלעים והן בפרונט, וחלקם אף עתיד להיות הפה של המגזר החרדי בכנסת הבאה וברשויות המקומיות.

תחילה נעסוק בחילוף שנעשה ב'אגודת ישראל', כאשר הח"כ הוותיק מנחם אליעזר מוזס פינה את מקומו כנציג חסידות ויז'ניץ, לאחר עשר שנים בעשייה הפוליטית, ובמקומו נכנס יעקב טסלר כנציג החסידות במקום החמישי במפלגה.

נאום הבכורה של טסלר:

 

כח עולה בויז'ניץ

 

טסלר נחשב לכח עולה בחסידות ויז'ניץ. מאחריו רקורד מרשים כיועץ פוליטי של סגן השר יעקב ליצמן, וכחבר מועצה באשדוד. במפלגה בטוחים שהוא יצליח להיות נציגם של דור האברכים הצעירים. לטסלר מצטרף גם יצחק פינדרוס מ'דגל התורה', שיוצב במקום השמיני אך הפחות ריאלי.

יעקב טסלר

ולאחות הספרדית, ש"ס, שהייתה ה'נחשון' שפתח את השער לצעירים הטריים: יו"ר התנועה השר דרעי מעדיף לראות יותר ויותר צעירים במפלגה, ולאחר ששילב בקדנציה הקודמת את מלכיאלי ואזולאי, הפעם השם החדש שעוד עתיד להיות 'המרענן הרשמי' של הפוליטיקה החרדית – הוא משה ארבל, שהוצב במקום השביעי של המפלגה.

ארבל שימש עד כה בתפקיד ראש הלשכה של דרעי, אך קורות חייו מלמדים על דמות מיוחדת של אדם שהצליח לשלב בין החיים התורניים לאקדמאיים. לא תאמינו, אבל הוא גם רב קהילה בעיר פתח תקווה. בצעירותו כתב ספר הלכה, ואף קיבל תעודה רבנית מהרבנות הראשית. אה, ובמקביל הוא מחזיק בשלושה תארים אקדמאים.

בזירה המוניציפאלית ישנם כוכבים חדשים רבים, לאחר שבמפלגות החרדיות הבינו שאין מנוס מגיוס כוח צעיר ונמרץ.

ב'דגל התורה' אימצו את רעיון החדשנות בדמותו של איש הצללים שבתאי מרקוביץ', שנחשב למקורבו של הגאון הרב יוסף אפרתי, ובבחירות האחרונות לראשות העיר ירושלים הוא ניהל את מטה המפלגה שכעת מייחסת לו חלק נכבד מהניצחון הסוחף, כך אומר לנו העיתונאי החרדי ישראל כהן.

מרקוביץ (מימין) בזמן המערכה על טלז סטון

 

בש"ס: הכוכב החדש הוא חתנו של דרעי

 

גם לש"ס המוניציפאלית הגיע כוכב חדש ורענן שעתידו לפניו – רוני דהן, חתנו של השר דרעי, שנחשב לאחד הצעירים העולים בסיעה המקומית בירושלים.

רונן דהן (מימין) עם הגר"ד יוסף ומשה ליאון

מאז הבחירות האחרונות נכנס דהן לביצה הירושלמית והצליח לסחוף אחריו את צעירי המפלגה.

עד לאחרונה שימש דהן כאברך בכולל נחשב ובשנים האחרונות למד בכולל בראשותו של הרב משה שפירא.

בעת לימודיו זכה דהן לקרבה משמעותית לרב משה שפירא ואף שימש לרבו כחברותא יומית.

בשנים האחרונות, הצליח דהן לשלב עם הלימוד בכולל את עיסוקיו בתחום נדל"ן ולאחרונה נכנס כאמור לראשונה בעולם הפוליטי:

בבחירות האחרונות לעיריית ירושלים הוא הצליח בעבודת שטח מצויינת לסטור על פרצופם של הסקרים, והביא הישג משמעותי בדמות חמישה מנדטים. במפלגה בטוחים שהוא יתקדם מהר מאוד בסולם הפוליטי.

המהלכים האחרונים הללו בהחלט גרמו למשב רוח מרענן במפלגות החרדיות, וכעת נצטרך להמתין עד למוצאי הבחירות על מנת לראות האם זה הביא לקולות חדשים לש"ס ויהדות התורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *