הלו"ז המלא: ברכת כהנים ומעמד הקבלת פני רבו בכותל

ברחבת הכותל המערבי הושלמו ההכנות לבואם של מאות אלפי מתפללים ומבקרים במהלך ימי חג הפסח הבעל"ט.

אנשי "הקרן למורשת הכותל המערבי" עמלים בימים אלה לנקות את החמץ ברחבת הכותל המערבי, באולמות התפילה, במנהרות הכותל המערבי ובאתרים השונים לטובת המתפללים.
ברכת הכוהנים המסורתית תתקיים אי"ה ביום שני י"ז ניסן (22/4/19) כשלאחריה יאמרו ברוב עם תפילת הודיה על הגשמים בהתאם לקריאת גדולי ישראל.
תפילת שחרית בשעה 8:45
ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30
תפילת מוסף בשעה 10:15
ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:30

הכהנים מתבקשים להגיע ולברך את ציבור ההמונים המבקש להתברך בברכתם.

לאחר ברכת הכהנים יקבלו את פני עולי הרגל הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א, הגר"ד לאו שליט"א ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ שליט"א.
הציבור מתבקש להישמע להוראות המשטרה, אנשי האבטחה וסדרני הכותל המערבי על מנת לשמור על בטיחות הבאים וקדושת המקום. משטרת ירושלים הקצתה מאות שוטרים לאבטח את באי הכותל המערבי במהלך ימי החג.

העיר העתיקה תיסגר במהלך ימי חול המועד לכלי רכב פרטיים, והציבור מתבקש להשתמש בתחבורה ציבורית. הודעות מפורטות על דרכי ההגעה מפורסמות במודעות נפרדות מטעם עירית ירושלים ומשרד התחבורה. כמו כן יוארכו שעות ההפעלה של האוטובוסים והרכבת הקלה לטובת המבקשים לפקוד את הכותל בשעות המאוחרות של הלילה.

בשבת הסמוכה לשביעי של פסח יש אירוע גדול בעיר העתיקה של הנוצרים הנקרא שבת האור, בין השעות 10 בבוקר ל-2 בצהריים. המעבר משער שכם- רח' הגיא פתוח. והכניסה משער יפו תהיה דרך הרובע היהודי.
אתרי "הקרן למורשת הכותל המערבי" יהיו פתוחים בימי חול המועד לקהל הרחב במתכונת מורחבת בהם האתרים החדשים: חוויית 'המסע לירושלים', המסע אל העבר' – ביקור וירטואלי בבית המקדש השני , סיור 'מאחורי הקלעים' בתגליות הכותל החדשות , והאתרים האחרים של מרכז "שרשרת הדורות" ו"מנהרות הכותל המערבי". יש להזמין מראש מקומות בקו שמספרו: *5958

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *