הלם: הבית היהודי מצדיק את הסרת דוכני התפילין

עיריית תל אביב אוסרת החל מהבוקר על הצבת דוכני הסברה ודוכני תפילה בסמוך למוסדות חינוך בעיר, אלא שחיים גורן ח"מ העיר ת"א מסיעת 'מאמינים' של הבית היהודי בראיון לרונן כץ ב'קול ברמה' מצדיק את החלטת העיריה להרחיק דוכני תפילין

 

עיריית תל אביב אוסרת החל מהבוקר על הצבת דוכני הסברה ודוכני תפילה בסמוך למוסדות חינוך בעיר, אלא שחיים גורן ח"מ העיר ת"א מסיעת 'מאמינים' של הבית היהודי בראיון לרונן כץ ב'קול ברמה' מצדיק את החלטת העיריה להרחיק דוכני תפילין וטוען ש"גורמים פוליטיים עושים סיבוב מתוך חוסר הבנה".

סגן ראש העיר ת"א ראובן לדיאנסקי (יו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים) הוביל לכך שעיריית תל אביב לא תנפיק אישורים להצבת דוכנים בכלל ודוכני תפילה בפרט במרחק של לפחות 100 מטר מבתי ספר, גני ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים – דבר שלא היה קודם לכן.

ראובן לדיאנסקי, סגן ראש עיריית תל אביב (יו"ר סיעת "חי – חילונים ירוקים" הסביר: "אנחנו מקבלים תלונות של תושבים בנוגע לדוכני תפילה שמוצבים בקרבת בתי הספר, ובמקרים מסוימים גם ממש בכניסה לבתי ספר. כהורה, אינני מעוניין שגורמים שונים יפנו לילדיי הקטינים בהצעות שונות ומשונות במרחב הציבורי ובמיוחד כשהם נמצאים בקרבת מוסדות לימוד. עלינו להגן על ילדינו גם בסביבת בתי הספר והגנים שלנו מפני כל סוג של רוכלות או תעמולה ויש למנוע את חשיפת הילדים שלנו בדרכם או בצאתם ממוסדות החינוך. האיסור יחול על כל ארגון או עמותה להציב דוכני הסברה בסמוך למוסדות חינוך."

במפלגת ימינה  מסרו בתגובה: "שוב עיריית תל אביב בוחרת להלחם ביהדות. בושה שעריית תל אביב מתייחסת לתפילין כאל דבר שצריך להגן על ילדי ישראל מפניו.

היחס המבזה אל קודשי ישראל ממשיך את הניתוק של מדינת תל אביב מהקונצזוס הישראלי שמחובר ומכבד את הזהות היהודית שלו."

מועמד מספר 2 ברשימת עוצמה יהודית ותושב תל אביב, יצחק וסרלאוף, מסר בתגובה להחלטת עיריית תל אביב:ההחלטה של עיריית תל אביב וראש העיר חולדאי לאסור הצבת דוכני הנחת תפילין בסמוך לבתי הספר, היא שערורייתית. מדובר בצעד נוסף של העירייה במלחמה שלהם במחיקת הציביון היהודי בעיר, תוך קידום האג'נדה של ארגוני השמאל והרפורמים.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הרי זהו דוכן פרסום ומכירה בהסוואה של מצווה. וללא קבלות.

    הרי זהו דוכן פרסום ומכירה בהסוואה של מצווה. וללא קבלות. וללא השגחה. ככה שכל מחופש לדתי יכול להשתמש בפלטפורמה הפרוצה הזו ולהונות את הציבור.

    ברןך |
    הגב
  2. סמוטריץ פרץ

    בושה וחרפה מילא הנבלה בנט רפורמי יותר גרוע סמוטריץ חלאה פרץ חלאה הרפורמים יותר גרועים מהנצים עלק הבית היהודי זה הבית הנוצרי

    בושה |
    הגב
  3. אין בעיה. נעמוד מול הישיבות ונחלק להם חוברות דעת אמת

    נעמוד בפתחי הישיבות ונחלק להם חומרים של דעת אמת… אה.. אתה לא רוצה נכון?? אז אל תעשה את זה לאנשים אחרים

    אמת |
    הגב