המאבק נגד אביו של סרבן הגט: "לא מוסרי, מגוחך ואבסורדי"

מרכז צדק לנשים, ארגון העוסק בזכויות נשים במערכת בתי הדין הרבניים בישראל, יוצא באופן מפתיע לטובת אביו של סרבן גט שעוכב בישראל במשך שנים ארוכות רק בגלל הטענה שהוא אחראי לכך שבנו מסרב לתת גט לאשתו

מרכז צדק לנשים, ארגון העוסק בזכויות נשים במערכת בתי הדין הרבניים בישראל, יוצא באופן מפתיע לטובת אביו של סרבן גט שעוכב בישראל במשך שנים ארוכות רק בגלל הטענה שהוא אחראי לכך שבנו מסרב לתת גט לאשתו. בתגובה מטעם המרכז שפורסמה לאחרונה בדף הפייסבוק הרשמי של המרכז נכתב כי זה "לא מוסרי, מגוחך ואבסורדי. זה פשוט לא עוזר".

התגובה יוצאת הדופן הזו פורסמה בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפיה על האב לשלם קנס בסך 5,000 שקלים על כל יום שבנו לא נותן גט. עד כה הסכום המצטבר עומד על יותר ממיליון שקלים. "אז אמנם מדובר ביופי של פרסומת לבית הדין", טענו בארגון. "אבל האם המטרה הושגה?".

את הקנס שהטיל במקור בית הדין הרבני בתל אביב יפו על ידי הדיין הרב שלמה שטסמן מכנה מרכז צדק לנשים "צעדים שונים ומשונים במקום למצוא פתרון מערכתי לבעיה כל כך קשה", ובין היתר טוען עוד כי "הסנקציות מכוונות הפעם לאדם הלא נכון. בשורה התחתונה, זה פשוט לא עוזר. מאכזב".

מדובר בגיבוי חסר תקדים שמוכיח את טענותיו של אביו הסרבן לפיהן אין לו כל קשר לכך שבנו מסרב לתת גט לאשתו, טענות שסירב בית הדין לקבלן במשך תקופה ארוכה אף שלא הוכח בשום שלב שהאב עומד מאחורי אי מתן הגט. לפי בית הדין, מדובר בפרשית עיגון קשה מאד, במסגרתה בני זוג שנישאו לפני כשני עשורים, התגוררו בארה"ב ונולדו להם שני ילדים – הגיעו לארץ ובמסגרת הביקור האישה לקתה באירוע מוחי ונשארה נכה עד היום.

בית הדין קבע כי הבעל חייב לתת גט לאשתו אבל הוא התעלם מפסק הדין ולא טרח לערער על ההחלטה. בשלב מסוים, על מנת להפעיל לחץ על הבעל לתת גט לאשתו – בית הדין קבע כי לאב יש קשר לכך שבנו לא נותן גט, עיכב אותו יציאה מישראל למשך שנים ארוכות וכעת עדיין מערים עליו קשיים למרות שמצבו הרפואי קשה מאד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *