המאבק על הועדה לפניות ציבור בכנסת: השתלשולת העניינים ושרשרת התירוצים של ח"כ אייכלר

אתר 'אקטואליק' חושף לראשונה את שרשרת השתלשלות העניינים במאבק הפנים חסידי על ראשות הועדה לפניות הציבור, מתי הכל התחיל, מי אשם בביטול ההצבעה בשבוע שעבר ומה הקשר של ראש הממשלה לסיפור מינוי יו"ר הועדה

בימים האחרונים נחשף הציבור לויכוח עצום בתוך יהדות התורה על שורה של תפקידים בכנסת, אלא שאם הורגלנו לויכוחים בין דגל התורה לאגודת ישראל, הפעם הויכוח הוא בתוך המפלגה החסידית, כאשר נוצרה מחלוקת פנימית בין ח"כ יעקב טסלר וח"כ ישראל אייכלר, על תפקיד יו"ר הועדה לפניות הציבור וסגן יו"ר הכנסת.

אתר 'אקטואליק' החליט לצאת ולבדוק את הדברים כפי שהתרחשו בשבוע האחרון, לשם כך נעזרנו בבכירים במפלגת יהדות התורה כולל חברי כנסת משני המפלגות שאינם צד בסכסוך. אלא שאז נחשפנו לתמונה שונה לחלוטין מזו שפורסמה, כאשר לפי כל חברי הכנסת של המפלגה החלוקה ברורה, ואילו היחיד שהצליח להערים קשיים ולגרום לבלבול סביב הנושא היה ח"כ אייכלר.

אחד מבכירי המפלגה ששוחח עם אתר 'אקטואליק' סיפר "הסיפור החל כשהחלה חלוקת התפקידים בין חברי הכנסת של דגל ואגודה, הכל היה ברור מראש כי נכתב הסכם לפיו החלוקה שווה ולפי הסדר, שני תפקידים ראשונים לשני ראשי המפלגה, שני סגני שר למספרים 3 – 4 (פרוש ומקלב) וכן על זה הדרך שתי ועדות למקומות חמש ושש, אלא שלח"כ אייכלר היה קשה לקבל את זה והוא הצליח בישיבת הסיעה שהתקיימה בשבוע שעבר ליצור שיח סביב העניין לחינם".

"יום לפני העלאה להצבעה בועדת הכנסת בשבוע שעבר אייכלר אר בסיעה שמישהו הבטיח לו, אלא שהוא לא ידע לומר מי זה, תחילה אמר ליצמן אחר כך אמר שהיה סיכום בעל פה בכינוס בנתניה, ולבסוף טען שנתניהו הוא זה שהבטיח לו לעמוד דראשות הועדה, אלא שכל טענותיו הופרכו ואף ח"כ מאגודה לא זכר הבטחה שכזו, אך בגלל חוסר ההסכמה ההצבעה לא התקיימה שבוע שעבר אלא רק היום" המשיך הבכיר וגולל את שארע.

לסיום הוסיף "ח"כ אייכלר לא אמר נואש וביקש היום הסברים מח"כ יעקב אשר למה הוא העביר את זה, אבל האחרון הודיע לו שזו הוראה ברורה מליצמן, שכן החלוקה שווה וברורה. ואני מוסיף ואומר כעת שכל חברי הכנסת של אגודה ואפילו של דגל התורה ידעו את זה, זה היה ברור כשמש בהתאם לסעיף של חלוקה שוויונית, טסלר חמישי, יעקב אשר שישי ואייכלר במקום השביעי והאחרון ואם אשר קיבל את ועדת החוקה פשוט וברור שהתפקיד שייך לטסלר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *