המדינה אישרה 4 מיליארד ₪ למתן הלוואות לעסקים שנקלעו לקשיים

גובשה גם תוכנית סיוע ייעודית לעמותות

ועדת הכספים הזמנית של הכנסת,אישרה העמדת ערבות מדינה בכחצי מיליארד ₪, שיעמידו לטובת העסקים הלוואות בסכום של 4 מיליארד ₪ נוספים, בתנאים משופרים. לצד כך, קרא יו"ר הוועדה הזמנית, ח"כ עודד פורר לממשלה להציג עד ליום חמישי תוכנית כוללת לסיוע למשק על נגזרותיו השונות, ולפעול כגוף אחד ללא כותרות היוצרות פאניקה בציבור: "אנחנו חייבים לייצר יציבות בתוך אי היציבות הקיימת", בנוסף קראו חברי הוועדה לחשב הכללי, להגביר את קצב מתן ההלוואות ולהקטין משמעותית את הבירוקרטיה סביבן.

במסגרת ההליך, אישרה הוועדה העמדת ערבות מדינה בסך 480 מיליון ₪ לבנקים שיעמידו הלוואות לעסקים, במסגרת צעד ראשון של פעילות קרן הסיוע הייעודית לעסקים בשל התפשטות נגיף הקורונה. הערבות תעמיד לרשות הקרן 4 מיליארד ₪ למתן הלוואות לעסקים שנקלעו לקשיים

במסגרת אישור הערבות, הציג החשב הכללי את יתרונות המסלול, ונדרש מצד חברי הכנסת והקהילה העסקית לשיפורים הדרושים, עוד ציין החשב, כי בתוך ימים יציג את תוכנית הסיוע לעסקים בעלי מחזורים גדולים מ-400 מיליון ₪, וכי גובשה גם תוכנית סיוע ייעודית לעמותות.

קרן הסיוע הייעודית שהוקמה, תסייע לעסקים שנקלעו לקשיים תזרימים כתוצאה מהשפעות התפרצות נגיף הקורונה. בקרן בוצעו התאמות על מנת לאפשר לעסקים נוספים לקבל הלוואה בערבות מדינה, נוסף על אלה המקבלים סיוע מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה אשר גם במסגרתה בוצעו התאמות למצב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *