המודל השוודי התפוצץ בפרצוף: "אנחנו במצב נורא"

"הרעיון להגן רק על הקשישים, בעוד יתר האוכלוסייה מנהלת חיים הקרובים לנורמליים, מתברר כ"חלום באספמיה"

האפידמיולוגית הראשית הקודמת של שוודיה, אניקה לינדה (72), שליוותה את שוודיה עם מחלת ה"סארס" ומגפת "שפעת החזירים", ושתמכה עד כה במדיניות המיתרנית של הממשלה חוזרת בה. "הרעיון להגן רק על הקשישים, בעוד יתר האוכלוסייה מנהלת חיים הקרובים לנורמליים, מתברר כ"חלום באספמיה".

מספר הקורבנות במדינה הסקנדינבית עבר את ה-4,000. שיעור התמותה מקורונה בשוודיה (396 מקרים למיליון בני אדם) גבוה בהרבה מזה שבדנמרק (97), פינלנד (55) או נורבגיה (43) השכנות.

המדיניות השוודית, לא כללה צעדי סגר חמורים על האוכלוסייה. מסעדות, בתי קפה, בתי ספר ומקומות ציבוריים הורשו להמשיך לפעול

שוודיה חוקקה שני חוקים בלבד כבר בתחילת מרץ: איסור על ביקור בבתי אבות ובדיור מוגן והגבלת התקהלות ל-50 בני אדם. בעולם היו שהתקנאו בשוודיה על היד הרכה שהנהיגה כלפי בעלי העסקים, אך כעת במדינה הסקנדינבית מודים כי טעו.
\

"(ההאשמות) נשמעות הגיוניות, אבל המידע לגבי המצב בשטח היה צריך להיות מדווח למעלה, כדי שמי שמחליטים על אסטרטגיה כלשהי יידעו אם בכלל אפשר ליישם אותה באופן מציאותי", אמרה לינדה ל"אובזרוור" הבריטי, היא אמרה: " מחשבה שנוכל להגן על הקשישים הייתה חלום באספמיה, בלי הרבה מאוד תמיכה במציאות". היא הוסיפה כי "אם היינו מבצעים סגר מוקדם, היינו יכולים לנצל את הזמן כדי להתכונן טוב יותר להגן על הפגיעים ביותר".

טגנל, שמנהיג את המדיניות השוודית הודה בראיונות בכי שוודיה נמצאת "במצב נורא" מבחינת מגפת הקורונה, אולם ממשיך להתעקש כי סגר לא היה מקל על אחוזי התחלואה. "אנשים אומרים 'אם היינו מיישמים סגר מוקדם יותר, יכולנו לעשות הרבה יותר. אבל כשאני שואל 'מה בדיוק היינו יכולים לעשות?' אני לא מקבל תשובות רבות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *