המו"מ הקואליציוני: שוקלים להכריז על מבוי סתום

בכירים בליכוד אומרים כי במפלגה לא פוסלים אפשרות להכריז על מבוי סתום בהסכם הקואליציוני, והחלטה להכריז על בחירות חוזרות

בכירים בליכוד אמרו אמש כי במפלגה לא פוסלים אפשרות להכריז על מבוי סתום בהסכם הקואליציוני ועל החלטה לקיים בחירות חוזרות. כך מפרסם הבוקר 'ידיעות'.

למעשה, מאז קיבל נתניהו את המנדט להרכיב ממשלה בפרק הזמן השני והאחרון של 14 הימים, לא חלה שום התקדמות במו"מ הקואליציוני, ובאופן חסר תקדים טרם נחתם הסכם עם אף מפלגה.

גורמים המקורבים לנתניהו אמרו כי הוא לא ינהל מו"מ עם מפלגות אחרות מטרה להקים ממשלה וכי אם השבוע הוא לא יצליח להתקדם באופן משמעותי לקראת חתימה על הסכם – הוא ישקול לקיים בחירות חוזרות.

נתניהו עצמו אמר אתמול בישיבת הממשלה כי "לצערי מפלגות עדיין נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שתימצא הדרך בהקדם להוריד אותן לקרקע המציאות, כדי שנוכל יחד להקים ממשלה חזקה ויציבה".

כזכור, הרב חיים דרוקמן, מראשי הרבנים בציונות הדתית, הציב אמש אולטימטום לנתניהו. הרב דרוקמן החליט לקחת חלק במו"מ הקואליציוני של איחוד מפלגות הימין ואמר: "בלי תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ', לנתניהו לא תהיה ממשלה".

בראיון לשרון גל ברדיו "גלי ישראל" אמר הרב דרוקמן, כי "בלי תיק המשפטים והחינוך לא תקום ממשלה. מה זה? מפלגות עם 4 מנדטים יכולות לקבל את תפקיד האוצר, והבית היהודי כלום? גם אם יציעו לנו את תיק ביטחון הפנים – לא ניכנס. הבית היהודי ילד טוב ולכן מגיע להם יריקה בפנים? אם לא נקבל את המשפטים לא תהיה ממשלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *