המועמד הבא של השמאל לראשות הממשלה?

 העיתונאי והפרשן של חדשות 13 רביב דרוקר פרסם הבוקר מאמר בעיתון "הארץ" שבו הוא קורא לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להיכנס לזירה הפוליטית כמנהיג מחנה השמאל. מקורב לגנץ טוען כי אם יהיו בחירות בני יבחר ב"גדי"

העיתונאי והפרשן של חדשות 13 רביב דרוקר פרסם הבוקר מאמר בעיתון "הארץ" שבו הוא קורא לרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט להיכנס לזירה הפוליטית כמנהיג מחנה השמאל.

דרוקר מקרדט את אייזנקוט בחיסול "אינתיפאדת היחידים" שהחלה בספטמבר 2015, והוסיף כי איזנקוט אמר בעבר "אני לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים".

"במדינה המורגלת לחשוב שרק בכוח אפשר להשיג משהו, התעקש איזנקוט לאפשר לחיים ברשות הפלסטינית להתנהל, לא להעניש את כולם, או להגיב בצורה שתכניס מעגלים רחבים לתוך ההתקוממות. על חיסול "אינתיפאדת היחידים" לא ייכתבו ספרים, אבל זה היה הישג יוצא דופן של רמטכ"ל".

דרוקר חושף עוד בטורו כי יאיר לפיד  מוטרד מהאפשרות שאיזנקוט ייכנס לחיים הפוליטיים, בשל האפשרות שהוא ינגוס בקהל היעד שלו, "איזנקוט מנהיג אמיתי. יש בו יכולת להגיד דברים לא פופולריים ולהילחם עליהם. הוא אמיץ, חכם ומנוסה. יש קונצנזוס כמעט דמיוני על יכולותיו: פוליטיקאים בכירים, כולל מהימין, אלופים בעבר ובהווה, ראשי שב"כ, מוסד. זה לא מה שנשמע על גנץ קודם שנכנס לפוליטיקה, או על גבי אשכנזי. זה משהו אחר".

מקורב לבני גנץ הודה כי ייתכן שגנץ יוותר על התמודדות ויעביר את המקל לאיזנקוט. דרוקר כתב עוד כי "אין לאיזנקוט ההופעה המרשימה של גנץ. הוא נואם בעייתי, וחסרות לו תכונות הנדרשות למנהיג מודרני בכל מה שקשור לאריזת מסר זריזה. אבל אם הוא אכן מפלרטט עם הרעיון, רצוי שייכנס לזירה מוקדם. שלא יחכה לרגע האחרון."הציבור צריך די זמן כדי להבין שמדובר במשהו אחר, לא שגרתי. מישהו שיש לו הרבה מה להגיד על עתידנו פה, מעבר לצורך להחליף את נתניהו", הטעים דרוקר.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ליצן חצר

    …נו נו..כמו שעשו לגנץ.יעשו לפקיד השמן הזה אייזנקוט.שאם היה רודף מחבלים כמו שרדף חייל מצטיין…שחיסל מחבל…היה שקט מצד הפלשתינים..אין שום ציפיות מעיתונאי שמאלן כמו הכלומניק הזה דרוקר..השנאה שלהם..לנתניהו..מולידה אצלם כל שני וחמישי משיחים שיצילו את השמאל..ומתברר שכולם..אותו דבר…שונאי ביבי…ובאים לסדר לעצמם..פנסיה תקציבית..של למעלה…ממאה אלף ש"ח…זו כל האידאולוגיה של השמאל…

    לשם גבעולי |
    הגב
  2. שתי בעיות

    1. שבענו רמטכ"ל עם לשעבר שבאים להציל אותנו. אם השמאל באמת תאב שלטון הדרך היחידה היא להקים מחדש את מפלגת העבודה או גוף חדש עם מתפקדים, מוסדות ובחירות שיביאו למפלגה עם אג'נדה ולא למפלגת אווירה או רק-לא-ביבי.
    2. יש בזירה רמטכ" ל לשעבר שעדיין רואה את עצמו ראש ממשלה. מי שמחפש – הוא יושב במשרד החוץ.

    המסביר לצרחן |
    הגב