המופעים חוזרים לאולמות

אושרו 187 מתחמים פתוחים להופעות עד 500 איש

מופעי תרבות באולמות סגורים יוכלו לחדש את פעילותם, החל מיום שלישי הבא, י"ב באלול (1 בספטמבר) לפי 60% מהתפוסה באולם, ולפי 250-100 איש לכל פתח לאולם. המספר המדויק ייקבע בקבינט הקורונה. כך נחשף היום (שני) בוועדת הקורונה בכנסת. יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) ציינה כי "פעלנו כל העת שתתאפשר חידוש הפעילות גם באולמות סגורים, סוכם שאכן ייפתחו ב-1 בספטמבר והבטחנו שנוודא שהמתווה שיופעל באותו תאריך – אכן מציאותי. צריך לחשוב על אולמות גדולים במיוחד, בעלי מספר פתחים, כמו בנייני האומה". יו"ר הוועדה קראה למשרד התרבות למצוא פתרון להענקת פיצוי על אובדן-הכנסות גם לאולמות תרבות ברשויות המקומיות, שאינן נתמכים ע"י המדינה.

לפי ראש מטה שר התרבות, גיא גוטמן, עד היום אושרו על-ידי משרדו 187 מתחמים פתוחים להופעות עד 500 איש, ו-12 מתחמים נוספים מעל 500 עד כאלף איש, שאושרו ע"י משרד הבריאות. לדבריו, מתווה זה מופעל במהירות, והאישור מתקבל בתוך כיממה. "באולמות סגורים אנו ממתינים לפתיחה בשבוע הבא ב-70% תפוסה. אנו בתיאום עם מפיקים פרטיים ופורום מוסדות התרבות והאומנות, ולדעתנו מתווה שכזה לאולמות-סגורים אכן ייתן מענה". לגבי פיצוי על אובדן הכנסות, הוחלט כי רק מוסדות-נתמכים על ידי המשרד יקבלו פיצוי, בגלל הגדרות החוק. הוא שלל התכנות של הענקת פיצוי בגלל אובדן הכנסות, למוסדות פרטיים.

לדברי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הצעת-החלטה בעניין תובא לקבינט הקורונה היום או מחר. הארץ תחולק למספר אזורים, לפי מתווה-הרמזור: בישובים ירוקים, תותר התכנסות עד כ60% מהתפוסה (בניגוד ל-70% תפוסה כבקשת משרד התרבות) וביחידות של מאה איש לכניסה. באולמות מאד גדולים, יתאפשר כינוס של יותר מאלף איש. "הוחלט לשנות את מודל הצבעים, כדי שיהיה יותר הגיוני ומסודר, תל אביב מוגדרת 'ירוקה'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *