המלחמה נגד חדירת הרחוב לעולם הישיבות

המשיבים: חוד החנית במלחמה נגד חדירת הרחוב לעולם הישיבות
חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א בחנוכת פרויקט 'מקדמים בקהילה'

 

עולם התורה עולה ופורח, הגידול העצום במספרם של לומדי התורה תלמידי הישיבות, לצד התהפוכות העוברות על הדור, מוליד אתגרים לא פשוטים לעוסקים בהקשבה ובמתן עצה לבני ישיבות המבקשים עצה והכוונה כיצד להמשיך ולהתעלות. בארגון 'לב שומע' העוסק במלאכת ההקשבה והדאגה לתלמידי הישיבות, פעלו בעצה אחת עם גדולי ישראל, להשיק פרויקט חדש 'מקדמים בקהילה' בסיוע ארגון הג'וינט. ביסודו של המיזם הענקת כלים מקצועיים ללמעלה ממאה אברכים משיבים הפועלים מטעם הארגון, על מנת שיוכלו מבעוד מועד לאתר את הגישה הנכונה בעבור כל בחור ולהביא את הפתרון הייחודי בעבורו.

אירוע פתיחת הפרויקט התקיים בנוכחות של חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, שאמר: 'הפרויקט הזה הוא ממש הצלת נפשות והצלת דור העתיד של עולם התורה. יש חובה של הכרת הטוב לאלו שתומכים בדבר הזה הרב אליאב מילר מנהל לב שומע' והרב יצחק טרכטינגוט מארגון הג'וינט, שבפעולתם זו הם מקדימים תרופה למכה ומונעים אסונות רוחניים וגשמיים ר"ל.

הגאון רבי ברוך שפירא מראשי ישיבת 'קול תורה' וחבר ועדת הרבנים אמר באירוע: 'כי על המשיבים להיות אוזן פקוחה להקשיב לצלילים של הבחורים המבקשים עצה ולהבטיח שאף בחור לא ייפול בצד הדרך בלי ששמים אליו לב'

הרב אליעזר ראוכברגר מ"מ ראש העיר י-ם ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה אמר באירוע:" עיריית ירושלים השקיעה בארבע שנים האחרונות בציבור בני התורה בעיר מיליוני שקלים. דבר שלא היה בעבר, וזאת לאחר מלחמה גדולה שנהלנו. נמשיך להשקיע הלאה". הרב ראוכברגר סיפר על כך שארגון לב שומע מהווה השראה בעבור אנשי מקצוע רבים, כאשר הוא מתנהל בהכוונתם של גדולי התורה שליט"א.

הרב אליאב מילר מנהל 'לב שומע' הגדיר את המשיבים הנוטלים חלק בפרויקט חוד החנית במלחמת היצר ובמאבק נגד הרחוב ואתגריו המאיימים לשבור את חומות בית המדרש. הוא הודה לגדולי ישראל שמלווים את פעילות הארגון בעצה ותושייה. הוא שיבח את הרב יצחק טרכטינגוט על פעילותו לרתום את ארגון הג'וינט להשתתף בתקצוב הפעילות. כמו כן הודה לעיריית ירושלים ולמ"מ ראש העיר הרב אליעזר ראוכברגר על דאגתו להשגת משאבים לטובת הפעילות החשובה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *