הממשלה החליטה: סגר הרמטי על ביתר עילית

לאור ההחלטה תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עלית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה.

 

ועדת השרים לעניין אזור מוגבל החליטה לאשר למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפאלי של ביתר עילית כשטח מוגבל ל-7 ימים החל מיום ד' 8.7 בשעה 8:00 בבוקר עד ליום ד' 15.7 בשעה 8:00 בבוקר.

לאור ההחלטה תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עלית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה.

הצעת ההחלטה תונח על שולחן ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהקדם האפשרי.

מזה למעלה מחודש מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בשבועות האחרונים מספר החולים בישראל עלה בצורה משמעותית ואף עבר בימים האחרונים את רף ה-1,100 חולים ליום. בעקבות העלייה, הוטלו בימים האחרונים הגבלות שונות החלות בכלל מדינת ישראל, לרבות הגבלות על הפעלת אולמות, מוסדות תרבות, מסעדות, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד, וכן הוגבלו ההתקהלויות ברחבי המדינה. עם זאת, לאור תחלואה משמעותית בעיר ביתר עילית וזאת גם לאחר נקיטת הגבלות על התקהלות ועל מערכת החינוך בעיר, לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית נוספת, במסגרת הכרזה על שטח מוגבל בעיר.

בביתר עילית יש 240 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 389 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 224%. לנוכח חשש משמעותי מהתפשטות המחלה בעיר ומחוץ לה הוחלט על הכרזה על העיר כאזור מוגבל.

בעקבות ההחלטה השרירותית על הטלת סגר על העיר, אומר רה"ע מאיר רובינשטיין:

״שלחתי היום מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית.

לעניין הסגר עצמו: אני מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר.
דבר נוסף: הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה, כאשר רוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה. תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת.
שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול עם הגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *